Vad anser ni om byggmax dräneringsrör, markavlopp och platonmatta? Är det värt att använda det eller ska man satsa på andra märken?
 
Dräneringsrören och markavloppsrören är av god kvalitet. Platonmattan dom säljer har jagg inte använt så det får någon annan svara på :)
 
Snailman
angående markavlopp och dräneringsrör så är rinkabyrör billigare om man hämtar själv (6meterslängder), och på krökar är de rätt mycket billigare även vid postorder...

rinkaby har dessutom bättre kvalitet..
 
H
Jag tror man kan köpa från Byggmax. Fuktdräneringsmattan skiljer sig inte mycket från Icopal och Platon. Det är väl reklamen som gör de andra dubbelt så dyra. Dräneringsrören verkar bra.
 
Snailman
De dräneringsrör jag köpte (4 meters) på byggmax kunde man på vissa ställen trycka in plasten med nageln, det gick inte någonstans på rinkabys rör...

så jag är ganska säker på att rinkabys är bättre (men byggmax är nog tillräckligt bra, men synd att ge en tia extra för sämre rör:rolleyes:) (har köpt ett antal dussin rör om någon undrar;))
 
hej grannen köpte allt från byggmax o det funkar klockrent,så jag tror inte det är nån fara
 
F
Böjar mm till markavlopp är dom nästan dubbelt så dyra som tex Hornbach.

"Platonmattan" från Byggmax heter Fondaline och kommer från GGM plast och den fungerde bra för mig. http://www.ggmplast.se/pdf/GGM_Fondaline.pdf
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.