Har någon erfarenhet av arkitektonline för bygglovsritningar?
Är de seriösa?
 
3000 för kompletta ritningar är ju ett fynd om resultatet är bra.

Men enligt http://www.viivilla.se/forum/gor-det-sjalv/hjalp-med-bygglovsritningar-7576
kan det vara lite si och så.

Citat
Jag kan inte rekommendera det företaget! Ritningarna är producerade i något asiatiskt land, troligen Indien. Mina ritningar blev inte godkända pga att byggnadsnämnden inte ansåg dom proffesionellt utförda. Att snåla på arkitekten kan i slutändan bli väldigt kostsamt.
Nej, jag har ingen egen erfarenhet av företaget.
Välkommen till Bygga Hus-forumet förresten!
 
Jag har också hört en del negativt men grannen använde BygglovOnline och var jättenöjd. Dom gör även vvs och konstruktionsritningar o det finns exempel på ritningar.på hemsidan
 
  • Gilla
Nikolay Garzon
  • Laddar…
Hej
Jag kan gärna hjälpa till med bygglovsritningar är nyutexaminerad student med kandidatexamen i arkitektur. Kan erbjuda låga priser för högkvalitativa ritningar.
 
Vi är eventuellt intresserade. Har du en mailadress det går att nå dig på?

ArchiBeginner skrev:
Hej
Jag kan gärna hjälpa till med bygglovsritningar är nyutexaminerad student med kandidatexamen i arkitektur. Kan erbjuda låga priser för högkvalitativa ritningar.
 
Hej
jag skulle behöva hjälp med konstruktionsritning på en passage mellan bostad o garage med tak.
Jag finns på mlballarin@hotmail.com
Hälsningar Marie-Louise
 
K
Det är många företag på internet som tar runt 3000 kr för bygglovsritningarna.

Är det någon som har erfarenhet av konstruktionsritningarna från dessa företag?
 
Bygglovsritningar kan man göra själv i sketchup :)
 
Jag jobbar dagligen med att rita hus och 3' för ett bygglov är billigt. Likadant som med snickare, man får vad man betalar för.
Visst kan man rita själv men har man tänkt på alla funktionsmått och alla juridiska krav? Dessutom kan en erfaren arkitekt/byggingenjör pussla om och tänka hur byggprocessen går till för att så sett kunna få ett billigare hus. Vi ser det där lilla som saknas för att få ett bättre hus.
 
  • Gilla
Amar
  • Laddar…
FreQa skrev:
Jag jobbar dagligen med att rita hus och 3' för ett bygglov är billigt. Likadant som med snickare, man får vad man betalar för.
Visst kan man rita själv men har man tänkt på alla funktionsmått och alla juridiska krav? Dessutom kan en erfaren arkitekt/byggingenjör pussla om och tänka hur byggprocessen går till för att så sett kunna få ett billigare hus. Vi ser det där lilla som saknas för att få ett bättre hus.
Min erfarenhet av arkitekter som ritar hus är att dom defenetift inte får projektet billigare tvärtom.
 
Polos, nu blir jag nyfiken. Berätta gärna mera.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.