Hej!

Den 8 juli 2010 var vi på banken för att kolla upp räntör för byggkreditiv. Vi valde en bank som gav ränta 2,25%, nu i september skulel vi skriva på papper för detta och de säger då att byggkreditivräntan har ökat till 3,75% (8 sep). Är det en rimlig ökning på 2 månader? Och vet någon vilken "trend" byggkreditivräntan följer? Hur mycket har era byggkreditivräntor ökat på denna tid?

Vi har Swedbank.....
Bolånen har ju inte ökat så mycket på 2 månader men byggkreditiven följer inte dessa har jag förstått, men hur vet vi att denna ökning är ok eller om de bara lurar oss.....
Vet att bankerna aviserar ändringar alltid, men i juli skrev vi inte på något utan bestämade räntan vi mejl och nu när vi ska skriv apå har den ökat så mycket Hjälp!

Tacksam för er som har erfarenhet av detta.....
 
Våran byggkreditiv ränta hos Nordea har följt 3-månadersräntan (ligger nu på 2,15%). Verkar som om Swedbank ofta försöker krama ut en väldigt hög kreditivränta av sina kunder... Min ränta har ökat 0,60 %-enheter sedan i mars.
 
samma här, tog kreditiv till 1,7 i juni, några höjningar senare (senaste förra veckan) så ligger den på 2,35%. Har handelsbanken.
 
tycker ni fortfarande borde ligga under 3% iaf. Vi dealade till oss deras rörliga ränta på kreditivet. Först vill dom lura på oss en högre ränta. Vad man får är nog olika från kund till kund. Hör med en annan bank tycker jag. Diff 3,75% till 2,35% blir ju väldigt mkt onödiga pengar (1166 kr /mån per lånad miljon)...
 
Ni som nyligen tagit byggkreditiv, Vad har ni fått för ränta?
Vi skall träffa banker om en dryg vecka så det vore intressant att ha koll på vad andra fått. ;)
 
2,9 har vi fått, samt avgift på 5000 kr i adm avgift, ingen kontraktsränta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.