Jag vill ha ett badkar som är 2,5 * 1,30 i storlek för annars känns det pointless med badkar. Det innebär att jag måste bygga en liten pool. Jag vill bara ha svar på några saker samt gärna en åsikt på om jag tänker rätt eller om jagär helt ute och cyklar.

1: Jag bygger upp en mur i leka eller tegel med trappa och hela kalaset.
2: Jag isolerar med frigolit ett litet lager, sedan gjuter jag en betongplatta på golvet där jag tänker stoppa i golvvärme.
Jag putsar även upp väggarna och muren. Alternativt om jag gjuter muren så den inte fallerar av trycket.
3: Jag kaklar, fuktspärrar och fixar precis som om det vore en dusch.

Är jag helt ute och cyklar i min idé skiss?

Till mina frågor:
- Finns det någon form av material som uppför sig som puts/cement (mjukt) som man kan använda istället för att kakla? Kanske cement funkar?
- Om man sedan vill "måla" med en gatt yta som man ser på olika badställen meden sjyst färg, vad kan det då vara för färg / material man ska kolla på?
- Avlopp med frånvatten. tips på avlopp,ska man skaffa en sån gammal klassisk propp bara eller?
- Uppvärmning, om jag känner mig själv kan jag få det hett om öronen när min kvinna gnäller om att jag inte tänker EKO, det kan ju hända att den blir 3*1,8 meter också. Då kan man ju låta vattnet stå med lite klor i, men detblir då kallt. Är det regelmässigt okej att ha en vedkamin som finns för badtunna inomhus, om man ansluter den till skorstenen?

Tacksam för tips, råd, åsikter och svar.!

Har kollat alla trådar om sånt här,hittar noll,dock om någon sett en tråd tipsa gärna!

// Kullberg:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.