Igår såg jag sista byggprogrammet för den här veckan, Byggfällan i TV3. Jag har inte sett det förut och det var verkligen en positiv överraskning.
Om vi börjar med att jämföra programmet som sådant med TV4:s Fuskbyggarna, så var det i stort sett samma koncept. Familj drabbad av fuskbyggare, programledarna konfronterar fuskbyggaren och rättar till felen/bygger om huset rätt.

Du kan läsa blogginlägget här: Byggfällan bäst i veckan
 
F
Visst, men TV3 får 1 av 5 möjliga för att dom visar repriser på bästa sändningstid en torsdag i februari.... Programmet sändes i höstas, då var det ok.
 
Aha, det visste inte jag. För mig var det i alla fall en nyhet.
 
Sofias änglar gick ju i tisdags också, jag hade inte sett det förut, men tyckte det var ok... Johnny och Mattias är Sveriges bästa "TV-hantverkare" (kan man vara tv-kock kan man väl vara tv-hantverkare...) och det kändes kul att se dem på ett lite annat sätt än det idag ganska gamla konceptet Roomservice.
 
Johnny och Mattias är bara för mycket. De har varit med för mycket och deras klämkäcka uppträdande får mig att må illa.

Byggfällan och Äntligen Hemma duger fint för mig.
 
Johnny och Mattias är absolut dom bästa.
 
Smaken är uppenbarligen som baken, men att gilla Martin Timell men inte Johnny & Mattias med hänvisning till att de "är bara för mycket". Det förstår inte jag i alla fall... :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.