Hejsan!
Hittade en gammal tråd om Vårgårda och undrar nu om det finns nån byggt nyligen eller bygger nu, i Göteborgsområdet med säljare från Husknuten, som vill dela med sig av sina erfarenheter?

Har ni delad entreprenad eller totalentreprenad?
Hur funkar det?
Går allt enligt planen?
Är entreprenörerna :)confused:vet inte om det heter så, men jag menar alla byggarna, VVS, Snickare, Målare o alla på bygget) till belåtenhet?
Vilka bygger, är dom bra?


Gamla tråden om nån vill läsa:

http://www.byggahus.se/forum/referenser-hustillverkare/33992-vargarda-hus.html
 
Vi byggde med VGH 2006-2007. Vi är nöjda med huset och VGH, de är samarbetsvilliga och tillmötesgående. Säljaren i Husknuten (Fredrik) var över förväntan bra, kunnig, ärlig och ställde upp på oss i vått och torrt. Jag skulle vända mig till honom igen, om jag skulle behöva köpa ett nytt hus.
Jag kan däremot inte rekommendera någon av de entrprenörer som var hos oss, markjobb (Sturebäcks entreprenad), snickare (Röds Snickeri) samt rörmokare (Svaneholms RöR) då de ställde till med mer problem än vad de gjorde nytta. Fuskjobb och slarv är våra erfarenheter av dem.

mvh
Tyramyra
 
Var det Vårgårda som rekommenderade entreprenörerna eller hittade ni dom själva?
 
jag undrar har vårgårda egentligen säljare i norra jönköpings län,jag har fastnat för en av deras enplanre nämligen.
jag söker på deras hemsida men blir inte klokare där.
 
Hejsan!
Vilket hus har ni tänkt att bygga, vi har väldig tintensiva planer på att bygga Villa Lovik ifrån Vårgårda hus? har inte varit i kontakt med säljare i Stockholm ännu, men en offerförfrågan kommer ske i morgon. Vilket hus har ni planer på?
 
Vi funderar på Villa Sandris. Den finns tydligen inte byggd nånstans än, vilket ju var lite synd. Hade varit kul att kolla innan man bygger såklart.
 
Håller på att bygga med VH ute i Torslanda och har totalentreprenad. Hitintills har det fungerat bra men blev lite "rädd" eftersom jag också har "Röds Entreprenad".. :-O
 
Vilket hus bygger ni, benjon66?
Hoppas allt går bra!
 
benjon66 skrev:
Håller på att bygga med VH ute i Torslanda och har totalentreprenad. Hitintills har det fungerat bra men blev lite "rädd" eftersom jag också har "Röds Entreprenad".. :-O
Hej,
jag skall förtydliga min kommentar ang entreprenörerna. Röds Snickeri och vi är inte överens om hur man lägger tak. De har sin uppfattning och min sambo, som också är snickare, och vår kvalitetsansvarig har sin. I övrigt har de gjort ett godkänt arbete.
Vill också påpeka att vi har endast köpt en stomresning av dem.

mvh
Tyramyra
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.