Här kan ni följa mitt bygge av en carport, ledsnade ur på att ständigt skotta fram bilen på morgonen när det snöat, även om man har motorvärmare i så rinner de in vatten överallt o fryser. Lägger upp bilder fram o fram, jag är ingen snickare utan kör ur eget huvud o sunt förnuft
 
Gammal röd vedbod med förberedelser för rivning, stege vid sidan, saknade plankor i väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Delvis nedriven gammal vedbod med hoprörd bråte och överbliven stomme utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Halvt riven röd vedbod med delar av väggen kvar och träspill på marken, bredvid en stege.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Började med att riva en gammal vedbod som var för dålig för att räddas, stått nere i jorden o ruttnat
 
Grundarbete vid timmerstomme med nygjutna sulor och grus inför grundläggning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nygrundad betongplatta för timmerstomme bredvid carport, med makadamunderlag och träramar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Förarbetsplats för gjutning av sula med grushögar, byggmaterial och verktyg intill timmerstomme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nygrundad grund för timmerstomme och förberedelse för carportens grund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Valde att gjuta sula o mura upp en grund därifrån då jag behövde göra en grund till timmerstommen intill o sen egen grund till carporten
 
Nybyggda takstolar av 2x6 tum bondsågat virke står på marken bredvid en timmerstuga, fästa med skruvar och plywood.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hembyggda takstolar av bondsågat 2x6 tum trä på en byggarbetsplats, delvis ihopskruvade och limmade.