Hej! Jag håller på bygga en liten bastufrigga.
Önskar att kunna kallbada på vintern i anslutning till denna frigga.
Tänk isvak fast jag inte har strandtomt :)
Har ni något tips eller ide på hur man kan lösa detta bra? Typ en badbalja som är ouppvärmd med luftslang i eller liknande. Tips, bilder och ideer mottages tacksamt

Mvh Micke
 
4774
Mikaelpettersson Mikaelpettersson skrev:
Hej! Jag håller på bygga en liten bastufrigga.
Önskar att kunna kallbada på vintern i anslutning till denna frigga.
Tänk isvak fast jag inte har strandtomt :)
Har ni något tips eller ide på hur man kan lösa detta bra? Typ en badbalja som är ouppvärmd med luftslang i eller liknande. Tips, bilder och ideer mottages tacksamt

Mvh Micke
En bild på platsen skulle hjälpa så vi vet vad vi har att utgå 😀
 
4774 4774 skrev:
En bild på platsen skulle hjälpa så vi vet vad vi har att utgå 😀
Här kommer det! Fotar från altan, ingången blir galvel till höger. Tänker ett litet trädäck där med sittgrupp. Panorama fönster mot altanen båda sidor om vinkeln, vänster om vinkeln blir bastu och höger relax 😀
 
  • Byggprojekt sett från en altan på natten, med en sittgrupp på trädäck och en trästomme till höger om gräsmattan omgiven av skog.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
4774
Mikaelpettersson Mikaelpettersson skrev:
Här kommer det! Fotar från altan, ingången blir galvel till höger. Tänker ett litet trädäck där med sittgrupp. Panorama fönster mot altanen båda sidor om vinkeln, vänster om vinkeln blir bastu och höger relax 😀
Tack 😀. Skulle du inte kunna göra en liten naturpool? Då kan du använda den året om.
 
4774 4774 skrev:
Tack 😀. Skulle du inte kunna göra en liten naturpool? Då kan du använda den året om.
Året runt är min tanke, tror det blir svårt att få till en naturpool på ett bra sätt och får det att matcha in. Har renoverat hela huset och altan etc för att det ska kännas modernet:)

Tänker alltså på typ badbalja tänk typ från vedeldad kar med gelcoat baljan i alatan och sedan en luftslang i som kör bubblor / isfritt. Det är primärt höst / vinter / vår som den är tänkt att användas. bubbelkoppen får man hoppa i om man vill bada varmt hehe :)
 
4774
Mikaelpettersson Mikaelpettersson skrev:
Året runt är min tanke, tror det blir svårt att få till en naturpool på ett bra sätt och får det att matcha in. Har renoverat hela huset och altan etc för att det ska kännas modernet:)

Tänker alltså på typ badbalja tänk typ från vedeldad kar med gelcoat baljan i alatan och sedan en luftslang i som kör bubblor / isfritt. Det är primärt höst / vinter / vår som den är tänkt att användas. bubbelkoppen får man hoppa i om man vill bada varmt hehe :)
Du kan ju göra den i vilken utformning som helst, så att den följer altanens utformning tex.
 
4774 4774 skrev:
Du kan ju göra den i vilken utformning som helst, så att den följer altanens utformning tex.
Okej, Det är nog jag som inte fattar begreppet med naturpool möjligen, hur menar du / vad innebär en sådan:)
 
4774
Det innebär att du har växter som renar vattnet istället för en massa klor. Du har en cirkulationspump för att hålla vattnet i rörelse. Självklart har du även ett litet filter som vattnet cirkulerar genom. Samt att du gör den mer som en damm alt mindre sjö. Finns massor av sidor här som handlar om naturpool, det är bara att söka på "naturpool".
 
  • Gilla
StenQL
  • Laddar…
... inte törs jag erkänna att jag nyligen installerat utedusch utanför min bastu ... men med varmvatten ... 😉
 
yonna yonna skrev:
... inte törs jag erkänna att jag nyligen installerat utedusch utanför min bastu ... men med varmvatten ... 😉
Det har jag på altanen, och de blir en dusch inne vid bastun😃 men jag tror naturpool blir lite overkill
 
4774
Mikaelpettersson Mikaelpettersson skrev:
Det har jag på altanen, och de blir en dusch inne vid bastun😃 men jag tror naturpool blir lite overkill
Då får det bli en badbalja 😃. Vet dock inte hur fräscht det kommer se ut 👍
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.