Hej ni som kan och vet!
Har en lite galen idé så jag vill bygga ett hyfsat stabilt förrådsbyggnad (billigt såklart) och råkar ha tillgång till material i form av släpvagnsskivor av andrasortering med små defekter. Nästan billigare än vanlig plyfa men lite overkill kan man tycka. :rolleyes:
Det blir plintgrund (billigt) med golvskivor av 23 mm plywood av ovan nämnda material, stabilt och bra ;) Lite isolering under golvskivor ca 150 mm med trossbotten oklart vilken typ av isolationsmaterial, kanske endast luft duger?
Min tanke vara att dessa skivor skulle stabilisera (skiveffekten) och kunna bygga enklare med glesare reglar. Helst vill jag ha iallafall lite isolering i väggarna men har förstått att plywood är för tätt att lägga ytterst? Speciellt släpvagnsskivor som i princip är vattentäta. Då är frågan i vilken ordning man ska tänka, regelstomme med plywooden påskruvad ytterst - eller kanske innerst då de ju ger stadga även där. Var lägger man isoleringen lämpligast och hur? Har jag tänkt helt åt skogen:thinking:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.