R
Tänkte jag skulle posta några bilder på nya IKEA köket som jag nu byggt.
Allt kommer från IKEA förutom kranen.
Jag byggde även upp skåp och bänkskiva på andra sidan köket men glömde ta bild på detta.
Luckorna heter "Bodbyn".
Totalkostnad ca 40K.
Vi är mycket nödja och glada! :)

Även golvet kommer från IKEA och är i princip vitt, det heter Tundra men var lagt innan köket byggdes. Slitstarkt och bra om man vill ha ljust och slitstarkt golv med barn som kastar leksaker.

bild 1.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

bild 2.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

bild 3.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dalbotant och 1 till
  • Laddar…
Snyggt!
 
P
Jättefint! Snyggt med hörnspisen och kåpan, har du byggt den själv eller ?
 
R
Menar du vinkeln där hällen sitter? Det var en vinkel där ja men inte helt korrekt så jag fick sätta en gipsskiva på väggen för att bygga ut såpass som vinkeln krävde. Inget svårt egentligen.

Kåpan satt där redan och har inbyggd fläkt och belysning.
 
Fint.
Jag tycker du ska sätta handtag på fuskluckorna vid vasken också.
Det ser mer enhetligt ut då.
 
  • Gilla
Sparris
  • Laddar…
R
ne då går man och drar i dem.
 
Nä, man lär sig snabbt.
Jag har så i mitt Bodbyn-kök :)
 
  • Gilla
Sparris
  • Laddar…
Jättefint! Är det en helsvart skiva?
 
Hur var det med spiskåpan förresten, har du byggt den själv?
Är den äkta?
 
R
Skivan är mörkgrå, också från IKEA.
SPiskåpan fanns där när vi köpte huset. Tror det är original fast nu är den ommålad.
 
  • Gilla
lilla frugan
  • Laddar…
R
Ville egentligen bara bevisa när man hört många som köper kök för typ 150K att det finns alternativ. Folk som ser mitt kök ser ingen skillnad på om det är IKEA eller ett exklusivt svindyrt kök ;)
 
  • Gilla
OXYD
  • Laddar…
Snyggt! Vi byggde också ett IKEA-kök i somras. Valde mellan Ballingslöv och Ikea. Ballingslöv 180000:- inklusive vitvaror. Ikea blev 75000:- inklusive vitvaror...
 
R
simpa81 skrev:
Snyggt! Vi byggde också ett IKEA-kök i somras. Valde mellan Ballingslöv och Ikea. Ballingslöv 180000:- inklusive vitvaror. Ikea blev 75000:- inklusive vitvaror...
o herrejävlar....
 
Visst kändes Ballingslövsköket något mer gediget och stommarna skulle komma färdigmonterade. Men i mitt hus tycker jag inte att jag kunde motivera en prisskillnad på 105000:-

Är för övrigt supernöjd med Ikeas vitvaror! Det enda jag inte är nöjd med är diskmaskinen, skulle inte köpt en integrerad.
 
R
simpa81 skrev:
Visst kändes Ballingslövsköket något mer gediget och stommarna skulle komma färdigmonterade. Men i mitt hus tycker jag inte att jag kunde motivera en prisskillnad på 105000:-

Är för övrigt supernöjd med Ikeas vitvaror! Det enda jag inte är nöjd med är diskmaskinen, skulle inte köpt en integrerad.
Vi har en Siemens diskmaskin som inte är integrerad men som är knäpptyst. Varför ångrar du den integrerade?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.