Har en äldre herre som arbetar med att göra vår plintgrund som ska vara klart
absolut senast den 3:e juli, han har dragit ut på tiden maximalt och har nu
endast 5 plintar kvar att göra. huset kommer stå på ett berg så
alla plintar hittils har förankrats i berget med dessa sista som ska vara
under ett burspråk på huset hamnar i en brant svacka där höjdskillnaden
är ca 2 meter från dem andra och han har inte lyckats gräva ner till
berg, det är bara sand och jord och nu säger han att om det inte
finns något berg så kan han inte göra klart grunden!!
Eller OM han ska göra det så kommer det kosta betydligt mer
än det priset vi kommit överens om och skrivit avtal om.
Vad ska man göra??

Betala och se glad ut eller ??
 
Tycker inte ni ska behöva betala mer.
Har man lämnat offert på en jobb som man har räknat med x antal timmar och det tar längre tid,
så är det bara att bita ihop för honom. Hur mkt mertid räknar han med då? Han måste väl ha varit och tittat på jobbet innan han lämnat pris?
 
Njaeee... han har fått se alla ritningar men när han kom ut för att titta hade han en färdig offert med sig som han gav mig, dock så kunde man inte se denna svacka han nu stött på för den var under ett trädäck.
Jag vet faktiskt hur mycket han räknat med att det kommer bli dyrare, som dem flesta entrepenörer har han en
tendens att inte svara i mobilen när man ringer honom...
 
Ingen? har lite smått kris hära, huset kommer 7:e juli... =(
 
Har ni så många alternativ egentligen :
1. Få ett prisuppskattning för extra kostnaden från er nuvarande hantverkare och låt honom göra det.
2. Ta in en ny hantverkare som gör extra jobbet.
3. Gör extrajobbet själva.

Er nuvarande hantverkare har ju satt er i en jobbig situation när han börjar tjafsa om priset trots en tidigare lagd offert. Men det känns inte orimligt att det kan tillkomma extra kostnader vid arbeten som är svårbedömda i förväg.
 
hmm... nja...sant, den här gubben har varit stul rakt igenom , har god lust att säga att antingen så gör han plintarna eller
så får han göra färdigt dem han gjort så gör vi en snittkostnad per plint från priset i hans offert och drar av detta
från dem totalt sju stycken som är kvar... då blir det -18.000 kr vilket jag har svårt att tänka mig att han kan vara utan
med tanke på allt prat om kostnader och att han knappt har råd att leva...
 
nu fick jag ( via en annan hantverkare som känner grundgubben) reda på att grundgubben ska ta med två
ytterligare hantverkare som ska göra klart grunden imorgon och på onsdag... han har dock inte sagt något
till mig om detta eller att priset kommer förändras.
Kan han göra så här utan att nämna något om ev. merkostnad och sedan fakturera mig högre än offerten?
 
självklart måste han ju meddela dig detta, och du måste godkänna den nya offerten.
Han känns ju mkt oseriös.

Mvh Nicholas
 
Jo verkligen... nu menar han på att det kommer kosta extra att fylla igen dom skrevorna i berget som han enligt avtalet vi skrivit, ska fylla igen... "det var ju jättemycket" vet inte om man ska hårddra allt och kräva att han gör allt enligt avtalet som han skrivit under trots att han själv inte undersökt saken till 100%?
Vart ska det leda till... att jag håller inne betalningen så länge han vägrar eller tvingas kompromissa och dela på kostnaden för att fylla ut skrevorna?? det här är en fars!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.