Usch nu låter jag äckligt förnuftig men om ni ligger precis på gränsen till att ha råd nu då räntorna är rekordlåga, tycker jag ni ska ta en ytterligare funderare på om ni verkligen SKA bygga...

Är det BARA bo ni vill göra för en lång tid framöver, eller vill ni kunna göra annat också? Ni lär få klart mer fritid i ett nytt än i ett gammalt hus! :D

Även om löneutvecklingen i stort brukar ligga hyfsat i takt med ränteökningarna, tycker jag att ni skall fundera på vad som händer och räntorna går upp yttrligare två-tre enheter. Samt vad som skulle hända om en av er blir sjukskriven i åtta månader. Eller ve och fasa längre! :surprised:

Säkert inte ALLS vad ni ville höra, men det var det jag spontant kände då jag läste inlägget.

Lycka till hur ni än gör!!!! :D
 
Ta't lugnt...ni kan ju bygga olika dyrt och stort! Dessutom kan ni ju alltid sälja huset och återvända till det livet ni lever nu om får igen pengarna vill säga.
 
Håller helt med Calle Anka, lyssna på honom han är ju trots allt forumgud no.1.
;)
 
MatildaSofia skrev:
Håller helt med Calle Anka, lyssna på honom han är ju trots allt forumgud no.1.
;)
VA?!?!? Jag har ju babblat 20 inlägg mer än honom! 21 nu dessutom, jag känner mig klart kränkt och diskriminerad nu! >:(

;) ;D 8) ;) ;D 8)
 
Sophia skrev:
VA?!?!? Jag har ju babblat 20 inlägg mer än honom! 21 nu dessutom, jag känner mig klart kränkt och diskriminerad nu!  >:(

;)  ;D  8) ;)  ;D  8)
en maktkamp é under uppseglande, vem blir först av er till 1000?? jag satsar på... ;) ;D ;) ;D ;)
 
Vi var i precis samma situation som ni när vi började fundera på att bygga men efter överläggningar och jämförelse av alternativen så tyckte vi det var det bästa alternativet att bygga nytt för begagnat i vår region som inte är något speciellt var i det närmaste dyrare och lägenheterna var samma hyra vi får betala nu och då har vi eget hus istället för pengarna. Vi flyttar in i vårt Oden från Älvsbyhus vecka 24 och det ska bli coolt.
Mitt råd alltså BYGG !!!

Jörgen och Sanije
 
Fredrike skrev:
Undrar om Ni där ute har drabbats av nån byggångest innan ni har dragit igång Ert husbygge?
Fredrike
Boken "Villabyggarna" med ISBN 9179882358 tar bl a upp de känslomässiga aspekterna som du känner inför ett av de största beslut en privatperson kan fatta. En annan bok är "Villabygget", av Hans-Gunnar Samuelsson och Lotta Åberg, ISBN 917333040X som går in mer på de praktiska detaljerna.

Det är väl inte fel att vara välinformerad innan man gör något förhastat. Med bättre information försvinner nog en del av ångesten. Och ha inte bråttom, om det inte finns någon anledning till det.

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.