Då var det äntligen dags!

I natt lanserade vi Byggahus 4.2, som innehåller en och endast en sak: En betydligt snabbare sajt!

Plus massor av buggar då förstås. Jag har redan en ganska lång lista av saker som jag ska försöka fixa nu under förmiddagen, men ifall ni ser något som inte fungerar som det ska, skriv gärna det här i tråden.
 
Kanon, äntligen uppgraderingar nattetid! :)
 
Vi gör alla stora uppdateringar nattetid :) Småuppdateringar som bara ger några sekunders nertid gör vi dock på dagtid oftast.
 
När jag klickar på "Senaste inläggen" så hamnar det ett "[c]" strax under översta svarta menyn....är det det som gör det hela snabbare? :p
 
Hmm, nej, det är faktiskt en knapp som gör det långsammare. Inte tänkt att den ska synas för er. :D

Ska försöka hitta vad det är som gör att det blir så.
 
Jag använder appen Board Express for Tapatalk på WP 7.5. Efter uppdateringen fungerar det inte längre. Felmeddelandet i appen säger att Tapatalk-pluginen på siten är för gammal och behöver uppdateras.
 
Hej!

Det låter underligt. Det fungerar utmärkt i vår egen Byggahus-app som är en ombrandad tapatalk-app.

Vi kan försöka uppgradera tapatalk-versionen på sajten på måndag så ser vi ifall det blir bättre av det. :)
 
Hej Johan

Nu funkar det inte längre att klicka på "Visa alla".

Inge händer helt enkelt.

Firefox 16.0.2

Mvh KoW
 
Att inte läsmarkeringarna verkar fungera beror på att nu säger vi nu inte uttryckligen åt webbläsarna att inte cachea sidorna. Det gör att när man trycker bakåt så hämtas den versionen av sidan som ligger i webbläsarens cache. Klickar man på en länk så funkar det som det ska, men trycker man bakåt i webbläsaren så blir det fel. Det är en enkel sak som vi fixar på måndag.

Visa Alla - Check, fixar på måndag. :)
 
  • Gilla
bygga_bo
  • Laddar…
Johan mlg Karlsson skrev:
...Visa Alla - Check, fixar på måndag. :)
Tack!
Äntligen nå'n som tror mig :)

Ingen brådska, inte alls kritiskt.
 
Johan mlg Karlsson skrev:
Hej!

Det låter underligt. Det fungerar utmärkt i vår egen Byggahus-app som är en ombrandad tapatalk-app.

Vi kan försöka uppgradera tapatalk-versionen på sajten på måndag så ser vi ifall det blir bättre av det. :)
Skriv här när uppdateringen är gjord så testar jag.
 
Johan mlg Karlsson skrev:
Hej!

Det låter underligt. Det fungerar utmärkt i vår egen Byggahus-app som är en ombrandad tapatalk-app.

Vi kan försöka uppgradera tapatalk-versionen på sajten på måndag så ser vi ifall det blir bättre av det. :)
Något nytt om detta?
 
Observerar att Taparalk numer går till första olästa istället för till sista inlägget.

Tack för det!
 
Kan påpeka att Tapatalk fortfarande repeterar första sidan trådar under "Participated", men nu har man ju lärt sig beteendet så det spelar inte så stor roll. (iOS6/nyaste Tapatalk)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.