Mina damer och herrar! Får jag lov att presentera Byggahus 4.2.2 med följande ändringar:

#302Buggfix Valign top på högerpalt i länkguiden
#314Buggfix Google-annonserna visas inte alltid
#320Förbättring Ny version av svarta listan
#321Förbättring Ny version av quiz
#332Buggfix Inget avstånd mellan Above sticky och Sticky
#336Buggfix Öka på avståndet mellan annons i artikel och text under
#338Buggfix Det går inte att klicka på taggar som har fler än ett ord inne i artiklar t ex Månadens arkitektritade eller Jonas Lindmark
#339Buggfix Nyhetsartiklar har försvunnit från taggsidorna
#340Buggfix lankguide/admin har slutat fungera
#344Buggfix Senaste inlägget visas inte korrekt i Drupal
#345Buggfix Javascriptfel i svarta listan
#346Förbättring Svarta listan i navigeringen
 
  • Gilla
thomasx
  • Laddar…
Det är något ohyggligt med sirap i forumet från tid till annan. Just nu tar det ca 10 sekunder att ladda en sida.
 
Tack!

För mig går det riktigt galet fort just nu, men det kan vara så att vi har någon felkonfiguration som gör att servern inte behandlar mer än X samtidiga anrop, och besökare X+1 får vänta tills de före är klara. Jag ska kika på det. :)
 
Även nu kl 6 på morgonen är det tidvis segt. De flesta sidladdningar går riktigt bra, men vissa tar kanske 3-4 sekunder. 626 personer inloggade just nu.

Pingar 12 ms mot Bredbandskollen i Sthlm och 22 ms mot Malmö på 100 Mbit fiber.
 
Otroligt segt på forumet, byggahus.se går det snabbt på.
 
Jag upplever att det varit segt till och från sedan igår lunch men nu för en stund sedan var det särskilt segt när både Elina och Marlén var inne i drupal och uppdatera startsidan.
 
Jag har ökat antalet samtidiga php-processer något. Förhoppningsvis så är det där som flaskhalsen ligger.

Jag kommer dock köra lite lasttester nu i eftermiddag, så det kan bli segt lite till och från i någon minut nu. :)
 
BoardExpress klagar på för gammal version av tapatalk-plugin sedan ett par dagar tillbaka.
 
Det var spännande! För ett par dagar sedan så uppdaterade vi till en ny version av tapatalk-pluginen.

Jag tror snarare det är så att det är din app som behöver uppdateras. :)
 
Fanns ingen sist jag kollade. Dumma windows phone :)
 
Om jag klickar på länken i det här inlägget vilken länkar till post#247 i samma tråd så hamnar jag inte där utan endast högst upp på sidan, dvs vid inlägg #301.

Kopierar jag länken och klistrar in den så funkar det däremot.
 
Johan mlg Karlsson skrev:
Det var spännande! För ett par dagar sedan så uppdaterade vi till en ny version av tapatalk-pluginen.

Jag tror snarare det är så att det är din app som behöver uppdateras. :)
Hej!

Jag har precis samma problem med Board Express på Windows Phone som dhanjel. Jag har rapporterat felet till utvecklarna av appen också. Däremot fungerade det perfekt fram till uppgraderingen till Byggahus 4.2 så min gissning är att felmeddelandet vi får i appen inte är det som egentligen är problemet utan att det i själva verket smäller på nånting annat. Är det något i 4.2 som ni skulle kunna gissa att det påverkar tapatalk?
 
Ja, vi la som sagt var in en ny version av tapatalk. :)

Innan så körde vi på tapatalk version 3.x, nu kör vi på 4.x. Och det är en ganska stor skillnad på 3:an och 4:an.

Min gissning är att dom har lagt in någon versionskoll som kollar att man använder version 3 (tvåan är nog för gammal för att funka) och så har apputvecklarna helt glömt bort att det någon gång kommer släppas en version 4 också.
 
Johan mlg Karlsson skrev:
Ja, vi la som sagt var in en ny version av tapatalk. :)

Innan så körde vi på tapatalk version 3.x, nu kör vi på 4.x. Och det är en ganska stor skillnad på 3:an och 4:an.

Min gissning är att dom har lagt in någon versionskoll som kollar att man använder version 3 (tvåan är nog för gammal för att funka) och så har apputvecklarna helt glömt bort att det någon gång kommer släppas en version 4 också.
Låter som en trolig förklaring men uppdaterade ni tapatalk-versionen i samband med 4.2 eller skedde det i efterhand då jag påpekade i Byggahus.se 4.2-tråden att det inte längre fungerade? Med andra ord körde byggahus.se 4.2 fortfarande på version 3.X av tapatalk initialt?
 
mycke_nu skrev:
Om jag klickar på länken i det här inlägget vilken länkar till post#247 i samma tråd så hamnar jag inte där utan endast högst upp på sidan, dvs vid inlägg #301.

Kopierar jag länken och klistrar in den så funkar det däremot.
Vilken webbläsare använder du?

Kan det vara så att du har javascript deaktiverat? Jättemånga saker på sajten kräver javascript för att fungera. Ifall du har deaktiverat, prova att aktivera. Senaste versionen av Javascript på Byggahus gör att sidan laddas SNABBARE istället för långsammare. (Genom att tex ladda in annonser i efterhand. Har man Javascript deaktiverat så kommer dom istället i förväg.)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.