Vi är nu i sista tagen med att beställa villa visingsö av smålandsvillan. Ni som byggt med dom vad skall man tänka på ?? vi är helt noviser med detta så tar gärna emot alla tips o råd
 
Kontrollera vad tillvalen skulle kosta från din lokala snickare/vvs:are innan du skriver på tillvalen. Jag tittade själv på detta hus och upptäckte att jag fick det mer som jag ville om jag tog bort alla tillval och valde att köpa de lokalt istället.
Lägger du golven efteråt till exempel slipper du den fula skarven mellan de olika modulerna i huset.
 
som vi har tittat nu så tar vi det målningsförberett för att lägga golv själva, tapetsera samt göra hela övervåningen själva.
dom drar av 90 000 (undervåningen) för detta, om jag gör det själv och då är huset endast grundmålat 2 ggr...


har valt till:
golvvärme i bad samt kakel o klinkers 47000:-
inbyggnadskök i rostfritt (anti-fingerprint) samt öppen spis (detta kör dom på kampanj nu) 40800:-
inv. trappa och fönster i gavelspetsar: 51700
 
Hej
Hur går det med beställningen?
Är lite inne på samma planer..
 
Jag byggde med Smålandsvillan för 1 år sedan. Allt som kunde gå fel gick fel. Billiga hus och mycket simpla. Man kan inte ens få platta på mark. Torpargrund är att gå tillbax i utvecklingen enligt mig.
Ganska dyra tillval som man kan hitta lokalt mycket billigare.

Hade jag byggt idag igen och skulle välja att bygga bllligt igen så hade jag valt Älvsbyhus.....pest eller kolera...!!

Bara vad jag tycker.

/Per
 
Saab 9-5 Aero skrev:
Jag byggde med Smålandsvillan för 1 år sedan. Allt som kunde gå fel gick fel. Billiga hus och mycket simpla. Man kan inte ens få platta på mark. Torpargrund är att gå tillbax i utvecklingen enligt mig.
Ganska dyra tillval som man kan hitta lokalt mycket billigare.

Hade jag byggt idag igen och skulle välja att bygga bllligt igen så hade jag valt Älvsbyhus.....pest eller kolera...!!

Bara vad jag tycker.

/Per
Vad exakt gick fel? Att Smålandsvillan använder torpargrund kan väll inte kommit som en överaskning, eller att tillvalen är dyra?

Så min undran är bara, vad gick fel?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.