Hej alla!

Jag skulle vilja ha lite hjälp med hur jag ska bygga upp en väggpanel på en inglasad balkong. Jag har inte så bra koll på byggteknik eller utförande.

Väggen som är idag är bara gjord av plåt som (Se bilder). Runt om är det reglar i metall.

Min fråga är egentligen hur jag ska gå tillväga? Ska jag fästa panelen direkt i metalreglarna eller ska jag göra som på bilden jag har ritat upp där jag tänkte regla upp med 22x45 reglar och fästa dom ovanpå befintliga metallreglar?

Ja många frågor. Men bilderna ger lite mer info om hur väggen ser ut idag och kanske hjälper någon här med tips om hur jag bäst ska göra.

Tack på förhand.
 
  • Plåtbeklädd vägg på inglasad balkong med trägolv och sittbänk, metalldetaljer synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ritad skiss på väggpanel med reglar och ytpaneler markerade på en inglasad balkong.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Plåtad vägg på inglasad balkong med utsikt över parkering och flerfamiljshus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Befintlig vägg av plåt med metallreglar på en inglasad balkong, behöver råd om panelinstallation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gul plåt vägg på en inglasad balkong med metalreglar och synlig skruvfastsättning, utsikt mot parkerade bilar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.