Ska sätta upp lite väggar hemma och funderar på om jag kan spänna upp väggen mot golvet och enbart nöja mig med att skruva i taket? Tänker ifall man i framtiden vill ta bort väggen igen så är golvet helt under.

Eller är det dumt? :)
 
C crazytok skrev:
Ska sätta upp lite väggar hemma och funderar på om jag kan spänna upp väggen mot golvet och enbart nöja mig med att skruva i taket? Tänker ifall man i framtiden vill ta bort väggen igen så är golvet helt under.

Eller är det dumt? :)
Dubbelhäftande tejp under regel på golvet är ett alternativ.
 
  • Gilla
sir_daniel och 2 till
  • Laddar…
R
C crazytok skrev:
Ska sätta upp lite väggar hemma och funderar på om jag kan spänna upp väggen mot golvet och enbart nöja mig med att skruva i taket? Tänker ifall man i framtiden vill ta bort väggen igen så är golvet helt under.

Eller är det dumt? :)
Vad är det för golv? Samt hur stort är rummet?
 
Laminat… Hela rummet är nog cirka 6-7m gånger 4m och skall alltså delas upp i två delar så det blir 3x4m typ…
 
R
C crazytok skrev:
Laminat… Hela rummet är nog cirka 6-7m gånger 4m och skall alltså delas upp i två delar så det blir 3x4m typ…
Då det är ett flytande golv så kommer du att låsa golvet om du bygger en vägg uppe på..
 
  • Gilla
crazytok
  • Laddar…
Dubbelhäftande tejp i golv och tak, sedan spänna fast reglarna och skruva fast i ytterreglarna i väggen bara
 
  • Gilla
crazytok
  • Laddar…
Inget problem. Som sagt, dubbelhäftande tejp under regeln på golvet går bra.
Golvet blir ”låst” på mitten där du sätter väggen, men å andra sidan får du mindre golv-ytor på varje sida som behöver röra sig, så om det fortfarande är rimligt rörligt där så kommer du inte få några problem.
 
  • Gilla
crazytok
  • Laddar…
Gött! Då kör jag på det… :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.