Hej!Vårt hus har en balkong, en inbyggd sådan. Dvs den går inte utanpå fasaden utan i linje med. Själva balkongutrymmet tar alltså utrymme av själva huset och linjen balkongen-fasaden är rak och slät. Förstår ni?
Vi vill bygga ut balkongen så den går ca 1,5 m utanför fasaden. Under balkongen är ytterdörren och vi ska göra ny farstukvist och vill gärna att den utbyggda balkongen ska bli tak för farsukvisten.

Jag, som är novis i byggbranschen, tycker att det verkar rätt enkelt och att man borde kunna göra "en sektion" som är farstukvist med balkong ovanför och "ansluta" till huset och befintlig balkong, ta bort gamla räcken och lägga enhetligt golv på balkongen.
Min man tror anorlunda, och säker mer realistiskt, att vi måste dra ut golvåsarna från befintlig balkong till och med ny balkong, ändra golv på balkongen genom att lägga någon typ av matta som håller definitivt tätt i balkonggolvet.
Den gamla balkongen är tak till hallen så det måste vara tätt.
vet ni något om sådan matta? Bra, dåligt, pris, kan man lägga själv?
Har ni tips och idéer på hur vi kan göra. För att spara pengar väljer vi att göra så mycket vi kan själva så det bör vara projekt som är rimliga att kunna genomföra ensam eller med lite hjälp.
Alla tips emottages tacksamt och har någon gort något liknande, meddekl oss gärna det och hur ni gjorde och visa gärna bilder.


Vänliga hälsningar /Kika
 
Haloj, hur gick det för er? Jag är lite nyfiken på att se hur ni gjorde, står i startgroparna för ett liknande projekt.

Mvh JW
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.