Går det att bygga trädäck direkt på gamla stenplattor se bild skulle vilja bygga över det som det ligger i dag .
 
  • Gammal stenplattor med mossa vid husvägg under ett bord och stolar, gräs runtomkring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det går alldeles utmärkt. Lägg en markduk/ogräsduk på plattorna först så slipper du att det ev. växer upp gräs i trallen.
 
hur får man det i våg typ kilar under själva ramväket ??
 
Är väl många som gjort ett ramverk och sedan satt fast benen efteråt. Då kan du sätta ramen i våg och skruva fast benen dikt en mot marken.
 
Q qvintus4 skrev:
hur får man det i våg typ kilar under själva ramväket ??
Ja det går bra
 
Mazen Mazen skrev:
Du kan med fördel använda en terrassfot (om det inte blir att bygga för mycket på höjd dvs)
[länk]
Coolt! Den måste vi testa.
 
ricebridge ricebridge skrev:
Coolt! Den måste vi testa.
Ja den är smått magisk att använda..
Bauhaus har också en modell som finns i flera höjder.
 
fan sjysta grejer det finns i dag terrassfot sån får det bli
 
  • Gilla
Mazen
  • Laddar…
Tänkte själv bygga en altan med ett litet växthus på, direkt på gamla stenplattor och har funderat på att använda terrassfötter på detta sätt. Jag undrar dock över hur många jag behöver.

Exempelvis dessa verkar kunna bära 1000 kg stycket men någonstans har jag hittat att de rekommenderar 4-5/ m2. Blir isåfall 50 st på 12 m2 vilket känns lite overkill? Motsvarande om vi kör med plint hade varit 9 st (för att hålla under < 2 meter spännvidd. Hur ska jag tänka?
 
  • Justerbar terrassfot av plast, använd för att bygga altan, visad med prisinformation.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.