Halloj,

Vi har en friggebod med pulpettak och jag vill bygga till ett tak på ena kortsidan så vi får ett lite mer väderskyddat ställe för cyklar. Kanske med väggar som en "carport". Såklart kan jag rita upp detta själv men det finns säkert duktigare än jag som redan gjort detta så frågan är: Finns det någon färdig ritning på en sådan konstruktion? Det är en friggbod som nedan och jag vill alltså förlänga taket åt vänster i bild. Troligtvis infäst i fasaden under det vanliga taket för enkelhetens skull. Typ som denna https://www.byggbeskrivningar.se/utvandigt/cykelforrad/ fast jag vill t.ex. inte lägga råspont på hela taket utan bara några stödplankor och plåttak.

3D-rendering av en beige friggebod med pulpettak och två dörrar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 

Bästa svaret

Kan du inte använda den ritning du länkade till och anpassa måtten efter din friggebod? Den såg ju bra ut. Det behövs nog bara en ny gavel och sen fäster fäster du taket i väggen på friggeboden.
 
Jo jag kollade litet till och det var nog enklare än jag först trodde att anpassa. Så får det bli.

/O
 
Sen kan du ju fundera på att ha ett plasttak som släpper igenom ljus så att det inte blir helmörkt i fönstret i friggeboden.
 
Sitter inget fönster där nu men det blir ju bättre ljus i cykelförrådet om inte annat. Tack för bra förslag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.