Hej!

Jag har tittat på en 1 plansvilla - bostadsrätt med plintgrund där eventuellt köp innefattar renovering av toalett, kök och golv. Funderar på att bygga om klädskåpet bredvid badrummet till en toalett och undrar om det går att ansluta en toalett till befintligt avloppsrör utan att blir problem med spolning? hur annars skulle ni gjort och hur mycket man kan räkna med att det kostar för hantverkare?
 
  • Ritning av enplansvilla med kök, vardagsrum, sovrum, bad/tvätt och en klädkammare nära toalett.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S sebbe87 skrev:
Hej!

Jag har tittat på en 1 plansvilla - bostadsrätt med plintgrund där eventuellt köp innefattar renovering av toalett, kök och golv. Funderar på att bygga om klädskåpet bredvid badrummet till en toalett och undrar om det går att ansluta en toalett till befintligt avloppsrör utan att blir problem med spolning? hur annars skulle ni gjort och hur mycket man kan räkna med att det kostar för hantverkare?
Förstår jag frågan rätt att du ska renovera men behålla badrummet och utöver det göra en till toalett i klädkammaren?
 
Du bör förankra att detta är ok med bostadsrättsföreningen. I stadgarna anges fördelning av ansvar mellan bostadsrättsinnehavare och föreningen. Troligen är det så att föreningen är ansvarig för avlopp och vatten och då får ta kostnader vid framtida underhåll. Därför är det viktigt att en ombyggnad är ok med föreningen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.