Behöver bolla en idé med er,

ska strax gå dra igång ett väldigt kul bygge.
Ska bygga ett skrivbord men ett med väldigt mkt teknik i. Det ska finns trådlösa laddare,sen ska även skärmarna åka igenom skrivbordet, ska fräsa ur spår där skärmen ska komma upp i, med hjälp av en lite motor.
men vet inte riktigt vad jag ska bygga den i för material.
var först inne på massiv Ask, men blir svårt att få till sj locket som ska täcka hålet där skärmen är. Sen tänkte jag MDF som jag sedan fanerar för att få samma mönster på hela skivan,och då även på locket. Tanken är när skärmarna är nere så ser det bara ut som ett bord, mer eller mindre.
en bekant tänkte plyfa som är fanerad. För kan ev bli svårt att fanera ett bord med 1800x800 för att få det bra då. Då jag aldrig gjort det förut.

Vad tror blir bäst att använda för material till ändamålet?

Med vänlig hälsning,
 
Här är en kille som gjort en liknande lösning
 
Fanéra större ytor är jobbigt/svårt, köp färdigfanérad MDF istället och kanta den med massivtmaterial.

Förstår dock inte varför det skulle vara svårare att göra skärmlocket i massivt trä istället för skivmaterial. För lyftanordningen finns det hissar avsedda för tv-apparater, vilket borde fungera.
 
S Svante Svenson skrev:
Fanéra större ytor är jobbigt/svårt, köp färdigfanérad MDF istället och kanta den med massivtmaterial.

Förstår dock inte varför det skulle vara svårare att göra skärmlocket i massivt trä istället för skivmaterial. För lyftanordningen finns det hissar avsedda för tv-apparater, vilket borde fungera.
vet inte hur jag ska lyckas fräsa ut ”mönstret” å sedan kunna få ”locket” att passa så det blir snyggt. Utan att det glipar runt om
Ang motorn är det redan beställt, blir inte en sån ”klassisk” tv hiss
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.