Jag har en tråkig plats på framsidan av huset där jag tänkte försöka bygga någon form av sittbänk. Tanken är väl att den ska husera lite krukor i hörnet och även en plats där man kan lägga ut någon dyna och ha som sittbänk.

Hur gör jag detta på enklast möjliga sätt?

Marken är rätt platt så jag har tänkt att det kanske räcker med att lägga plattor i ytterhörnen, terrassföttern i plast och sen reglar men hur bygger jag upp den på höjden? Behöver jag fästa allt i fasaden och hur?

Skulle uppskatta om någon kunde göra en enkel skiss på hur man bygger på ett enkelt sätt. Jag har noll koll på detta sen innan. Är medveten om att "burspråket" gör att jag kommer behöva säga brädorna snett.

Höjden ska vara precis där de vertikala plankorna slutar. Behöver man göra något åt ventilationen som blir lite tilltäppt?
 
  • Ett hus med tegeltak, vitmålad fasad, grusgång och markerad grund med orange och blå linjer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Låna några böcker om att snickra i trädgården t ex snivkra till tomt och trädgård av Hans Mårtenson (den har blomlådor med sittbänkar)

Fäst inte bänken i huset.
Dammduk är bra att klä insidan av blomlådor med om du inte hittar en plastlåda att basera odlingslådan runt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.