Skall bygga en sandlåda. Någon som har bilder på hur man smidigast och snyggast bygger en sandlåda?
 
Tripod skrev:
Gör det själv byggtips renovera bygga om byggprodukter renoveringstips bänkskivor byta fönster kök köksluckor badrum dränering fukt

Do-it-your-self Hemma

Do-it-your-self Hemma
Byggde själv något som lite liknar som det översta förslaget, relativt stor och med ryggstöd för sitsen. Det är bra att ha en yta som barnet kan "baka kakor" på mm.
 
pernitta skrev:
Hej Green Turtle!

Två pallkragar 80 x 120 cm. 80 mot 80. Plåtar neråt. Gemensam sarg och lekbord på mitten mellan sargplankorna.

per
Nä, den snikvarianten köper jag inte. Kommer att bygga en enligt varianterna ovan .....
 
Ett lock eller övertäckning av något slag är nog att rekommendera - p.g.a. alla kringstrykande skitnödiga katter ;)
 
Bauhaus har en sexkantig "knuttimrad" sandlåda som du borde kunna kopiera mer eller mindre rakt av (om du inte vill köpa en färdig). Om du fixar bättre passning i brädorna än vad Bauhaus har blir den förmodligen väldigt stabil, och jag tycker att dom ser väldigt trevliga ut (jag köpte ett helt gäng på rea och har dem som upphöjda land för grönsaksodling).
 
Stjäl tråden med en ny fråga.

Tryckat eller inte?
Vad använder ni för trä till era sandlådor och hur behandlar ni trät?
Man ska väl inte låta en naken barnrumpa sitta på tryckt virke!? Men man kanske kan ha det i själva stommen.
 
Varför inte bygga i lärk? Det skall jag göra. Doppa ändträ i olja och olja in resten så står den sig så länge barnen använder den...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.