Hej

Ny på forumet. Vi har en ladugård som inte används längre. Tänkte bygga ett pojkrum med plats för ett par veteranbilar, mopeder och lite annat. Bygga en balkong invändigt med bar och sittmöjligheter så man kan se ner på bilarna. Min fundering är hur gör jag med taket. Det är ett spåntak med plåt. Vill bygga ett innertak ända upp till nock. Men vill inte få fuktproblem. Funderar på en luft/luft värmepump som värmekälla. Som golv tänkte jag lägga marksten. Utrymme är ca 10x10 meter. Vad tror ni om detta?

Mvh Pierre
 
  • Inre taket och träbalkarna i en gammal ladugård med spåntak och genomskinliga plåtsektioner, öppet ända upp till nocken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Interiör av en oanvänd lada med öppet takstomme, diverse föremål och en betonggrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
BengtH och 1 till
  • Laddar…
Min spontana reaktion är att du bygger ett "riktigt hus" innanför tak och väggar. De är kvar som väderskydd, och innerväggar sätts 30-40 cm innanför så att du får god ventilation. Se upp för att bygga in fickor där luft blir stående. Har du inga fuktproblem nu borde du inte få det mellan inner- och yttervägg senare.

Som sagt, spontan reaktion utan kunskaper bakom ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.