Hej är ny här och jag förstår att frågan jag kommer att ställa är svårbesvarad men mellan tummen och pekfingret..
Kostnad för att bygga ett parhus på totalt 280 kvm i två plan (140+140) på platta. Det är tänkt att det ska innehålla totalt 4 gästtoaletter 2 badrum 2 kök. 2 st vidbygda enkelgarage på vardera sida på 25 kvm (ingår inte i de 280 kvm) Räknar med att tomt, V/A, el och eventuella markarbeten kostar 2 000 000 -2 300 000. Standarden ska vara normal-medel hög, dvs klinker i våtutrymmen och parkett i övriga utrymmen. Terasser ovan garage med tillträde ifrån plan 2. Hade tänkt trästomme på gjuten platta med träfasad och treglasfönster. Tak i betongpannor alternativt plåt. vattenburen uppvärmning med radiatorer eller golvvärme. Förslag på ekomiska uppvärmningsalternativ? Garage behöver inte vara uppvärmt. Jag har räknat med att utföra ca. 50% av arbetet med montering av kök och invändiga ytskikt själv och sedan leja ut resten på entreprenad. Är 5 000 000 för hela rasket rena glädjekalkylen?
Är som sagt inte så insatt i byggbranchen så den uppskattningen kan vara helt åt .......
Tacksam för svar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.