Hej! Har fått ett bekymmersamt problem :-[
Vi är en familj på fem personer (varav tre nyblivna tonåringar) och bor i min mans "livsverk". Ett enplansfyrtiotals-hus med vind (höjd ca 1,50) på 66 kvm med lite boyta i källaren. En toalett och dusch börjar bli en källa till familjefejd! Dessutom är alla rum väldigt små. Nu till min undran. Har någon erfarenhet eller vet något om hur det går till, och vad det kan kosta, att bygga på en våning till? Det behöver ju egentligen bara byggas på 1-1,5 m. Tacksam för svar! Maud.
 
Jag minns att jag sett reklam någonstan för ett företag som bara sysslar med att bygga om 1-plan till 1.5-planshus (kommer tyvärr inte ihåg vad det heter). I princip så lyfter de av det gamla taket och takstolar och sätter dit nytt tak.
 
Jag bor i ett hus som från början var enplans. Byggt -73. Numera är det ett en och halvplans. Jättebra påbyggnad ,huset är en pärla ( med gott om plats för 6 pers). Dock var påbyggnaden gjord när vi köpte huset..tror att det var en arkitekt på Eksjöhus som fixade lösningen. Vet ej kostnad. Jag har också sett flera hus som blivit påbyggda med mycket fint resultat. Lill
 
Tack för alla svar! Verkar bli dyrbart med påbyggnad, vi får nog bygga ut istället. Någon som har tips om det?
 
Jag tror nog att bygga ut blir dyrare än att bygga på. Du måste räkna med grund innan du börjar med väggar om ni inte ska göra hela jobbet själva :-/
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.