I samband med renovering av vårt badrum hade vi tänkt installera värmegolv i badrummet. Min elektriker blev dock lite skeptisk när vi berättade om våra planer att installera el-värmegolv, han tyckte vi skulle satsa på vattenburet istället.
Idag har vi Luftburen elvärme med värmeåtervinning, men ambitionen är kanske att övergå till att installera en värmepump (luft/vatten).

Att då installera värmegolv i badrum är det första steget och sedan kanske installera vattenburna radiatorer i övriga rum i huset, då vi inte är sugna på att riva upp alla golv. Möjligt?

Men nu börjar jag bli orolig över problematiken med värmegolv och krypgrund. Hur skall man bygga för att inte introducera mikrobiell tillväxt i grunden. :-?

Om vi tar detta stora steg, bör jag då också "stänga ner" den gamla uppvärmningssystemet?

/Fredrik - i valet och kvalet...
 
Att då installera värmegolv i badrum är det första steget och sedan kanske installera vattenburna radiatorer i övriga rum i huset, då vi inte är sugna på att riva upp alla golv. Möjligt?
Det ser ofta ut på detta sätt.
Hur skall man bygga för att inte introducera mikrobiell tillväxt i grunden.
Här finns lite tips
http://www.dinbyggare.com/artiklar/artikelsummary.asp
Om vi tar detta stora steg, bör jag då också "stänga ner" den gamla uppvärmningssystemet?
Vad har du idag fabrikat modell? frånluftspump? eller är det en "ren" elvärmeanläggning?
mvh rogge
 
Statusen är fortfarande att vi inte har tagit tag i detta... Omprioriterat och jobbat med ombyggnad av garage istället....

Anläggningen är ett Minivent system anno 1991.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.