:Dhej jag har ett hus med låg lutning på taket idag vad kan material kostnaden var på standard utrustning 90 kvm är huset skall ha mansard tak med en kupa på 3,60 ett fönster på vardera gavel med. pris med gipsat och golv lagt gör allt jobb själv utan el och takstols resning. MVHmasse
 
Du måste specificera om det ska gå att svara på. Takstolar brukar kosta 1000-1500 kr styck beroende på storlek och konstruktion. Fönster sklijer mycket mellan olika varianter. Jag rekommenderar att du sätter dig ner och gör en detaljerad kalkyl för hela projektet och köper hem material i omgångar. Tidsplanering är också att rekommendera. Bryta upp ett tak gör man helst inte vid denna årstiden inte heller utvändig målning och takläggning.

Det brukar bli dyrare än man först anar även om man gör allt jobbet själv.
/CC
 
jag håller på räkna på det fattar inte vad som är fel jag ligger på ca:200 tusen totalt andra säger det kostar minst 500 tusen var felar det??
 
Om det "bara" är ett taklyft du själv skall göra så går det inte på 500.000 för ett "basbygge". 200.000 låter däremot lågt.
Fast jag har en bekant som lyfte ett 120 m2 hus. Han klarade sig på oroliga låga 230.000 :surprised:. Fast han hade en hel del kontakter på mtrl och allt var inte vitt.

Svårt att gissa vad du har räknat på... sätt ut lite siffror så får du säker mer hjälp.
Mycket som kostar mer en vad man tror. Tex så har jag en annan bekant som inte räknade med skruv och spik. Den posten landade på 10.000.

Skall du göra kupa så kostar plåtslagaren förmodligen runt 7.000-10.000. Har du med det...
Har du vattenburen värme? Lejer du rörkrökare kostar det mellan 3500-5000 kr elementet.
 
jag har bara räknat på fram till papp och läcktat på taket och material till golv och väggar inne inkl dörrar och fönster samt el
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.