Vi håller på att köpa en gårdsfastighet där nuvarande ägaren har 600 frigående värphöns, och min fråga är om någon har erfarenhet av att "rensa ut" ett hönshus, hur svårt det är att få så pass rent så man kan använda lokalerna till nåt annat. Vi ska inte bo i dem, men vill gärna kunna vistas i dem.
Huset är byggt i tegel, och det är betonggolv, det är egentligen allt jag vet i dagsläget.
 
Vi har just gjort oss av med våra höns.
Men vi har bara haft mellan 5 och 26 stycken.
Ett nybyggt stall, som aldrig fick några hästar, blev hönshus och vedbod för nio år sedan.
Att göra rent efter att de sista 5 sålts var ett slit.
Dels eftersom stallgolvet var ganska grovt räfflad för att hästar inte skulle halka,
dels eftersom hönsen skiter över allt.
Men om du kan tvätta golv och nederdelen av väggarna med högtrycksspruta borde det bli acceptabelt för pokerspel, men kanske inte som dagis.
 
Garage, kanske?
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Vi har just gjort oss av med våra höns.
Men vi har bara haft mellan 5 och 26 stycken.
Ett nybyggt stall, som aldrig fick några hästar, blev hönshus och vedbod för nio år sedan.
Att göra rent efter att de sista 5 sålts var ett slit.
Dels eftersom stallgolvet var ganska grovt räfflad för att hästar inte skulle halka,
dels eftersom hönsen skiter över allt.
Men om du kan tvätta golv och nederdelen av väggarna med högtrycksspruta borde det bli acceptabelt för pokerspel, men kanske inte som dagis.
Saken e klar, mor e far till barnet, det får banne mig bli en illegal spelhåla!!! ;-)
Jag är också inne på högtryck och sen får man väl leta reda på nåt bra rengöringsmedel. Förhoppningsvis är betonggolv och tegelväggar positivt i detta sammanhang...
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
ricebridge ricebridge skrev:
Garage, kanske?
Det tänkte vi ha i andra änden, det är en sk. skånelänga (fast i Danmark!) i u-form. Men vi vill ju göra nåt kul med detta utrymmet också!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.