Hej på er,

Behöver lite tips/tillvägagångssätt för att på billigaste vis rusta grunden i vårat kedjehus så det går att utnyttja som fullvärdigt gym. Tanken är att det även i framtiden skall gå att "bygga vidare" så utrymmet kan användas som extrarum. Planen Just nu är att få dit en betongplatta och isolera så gymmet/annat inte rostar när snö och kyla kommer.

Måtten på utrymmet är:

Bredd: 3,7 m (mellan yttervägg och pelare)
Längd: 6,9 m (yttervägg till gränsen till grannen, bakom gymmet på bilderna)
Höjd: 2,9 m från grus till tak. (2,55 m Från grus till Betongbalk)

Jag har själv noll koll på vad man behöver göra.
Ligger någon form av plastduk kanske 10cm + under gruset.
Väggarna är som ni ser dåligt skyddade av någon form av skiva.

Jag vill på billigaste vis få dit en hård golvyta (tänkt att lägga gym-matta på) och som sagt isolera Väggar + tak(?).

Tips och tankar är högt önskade (ex vad jag kan lösa själv, vad det kan tänkas kosta etc.)

Tack på förhand.

Video:
[video=youtube;P1JHf4PJVdo]https://www.youtube.com/watch?v=P1JHf4PJVdo&feature=youtu.be[/video]


20160629_180054.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


20160629_180232.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


20160629_180158.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ta bort plastduken, lägg ut cellplast 20-30 cm och sen betong på det. Ingjuten golvvärme hade jag satsat på.

Alt kan isodrän användas.
 
Tänkte bumpa denna gamla tråden. Nu är tanken att göra om grunden till ett fungerande rum med golvvärme. Hur mycket skulle ni säga "tummen pekfingret" att det skulle kosta? Pratar vi 300k eller 1miljon? Tänkte en spiraltrappa från vardagsrummet ovan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.