Jag vet inte hur jag ska göra med mina garageplaner. Husfirman ska ha 250t för ett dubbelgarage på 50kvm.
Det känns lite för mycket så frågan är om jag ska köpa en byggsats det blir ju billigare men det är säkert sämre kvalitet på ett sånt. Annars kan man ju be nån "kompis" bygga det om jag köper in allt som behövs.

Jag siktar så klart på ett 2 bils garage i klassen 40-50Kvm med en fårrådsdel i änden.

Jag tar tacksamt emot tips om detta.

MVH/

Midsjö
 
47 har läst ingen har någon erfarnhet av detta med garege...

som sagt jag vore tacksam att få höra lite åsikter om detta.

Mvh/

Midsjö
 
Hur får du ett dubbelgarage till bara 40 m2?
planerar ett enbilsgarage på just 40m2 med förråd inbyggt i det
 
Du ställer inte särskilt tydliga frågor.

Sök mer på forumet och precisera vad du vill ha svar på!

Ett välbyggt dubbelgarage kan mycket väl sluta på 250' även om man köper prefab. Det hela beror på vad du vill ha.

Prefab behöver absolut inte ha sämre kvalitet än det garage som din husfirma kan bygga. Mycket av det som man kan 'fuska' med för att få ner priset ligger oftast utanför det som levereras i ett prefabricerat garage.
 
Mikael_L
Igelkotten skrev:
Hur får du ett dubbelgarage till bara 40 m2?
planerar ett enbilsgarage på just 40m2 med förråd inbyggt i det
Utan förrådsdel går det säkert. T.ex 6 X 6,5. Då kan man visserligen inte öppna dörrarna på vid gavel inne i garaget, men ändå ...

midsjö, kolla arlanda snickerifabrik.
http://www.arlandasnickeri.se/

Där får du en materialsats för runt 80-90 tusen. Då tillkommer markarbeten, betong och att föra upp garaget.
Jag tycker att dessa kostnader ska klara sig med en 60-90', iaf om du försöker göra en del moment själv.

edit:
Nu när jag kollar lite noggrannare så ser jag att det inte alls verkar vara en komplett materialsats, isåfall då blir priset inte alls lika förnämligt.
Jag får ursäkta mig med att jag egentligen endast tittat på deras grundmaterialsatser tidigare. :surprised:
 
Tackar för svaren..
jo jag kanske va lite otydlig med mina frågor.

Om jag säger så här då kan man komma betydligt billigare undan än 250t Om jag köper allt som behövs löst och ber nån "hjälpa" mej med att bygga ett.

Plattan har jag tänkt gjuta när husgrunden gjuts 1000/kvm skulle garegeplattan kosta.

Men men det kanske e lika bra at låta husföretaget bygga alltihop men det känns ganska dyrt med 250t för ett garage på 50kvm???

/Midsjö
 
Ska husfirman ha 250' utan grund? I så fall låter det mycket.

1000kvm för grund låter billigt för platta med husstandard och det låter som en bra idé att ta garageplattan samtidigt.

Lövångers har billiga byggsatser. Det fattas en del dock och om du vill ha en klar prisbild av vad ett färdigt garage kostar så kanske Mellby är bättre, där ingår allt.
 
husfirman ska ha 250 ink grund . men enligt säljaren skulle vi få betala 1000/kvm om vi gjöt plattan samtidigt som husgrunden...

Jag söker somsagt lite andra möjligheter om det är lönsamt osv....
 
Om du har möjlighet och detaljplanen tillåter rekommenderar jag att du plussar på någon meter på garaget... Helst på längden...

Ett garage kan ALDRIG bli för stort... Den extra kostnaden för +1meter är ringa...

Fördelen med att köpa garage av husfirman är att du slipper bry dig... Hus och garage står där färdiga och inflyttningsklara samtidigt... DET betyder mycket :)
 
Kom ihåg att räkna med väggarnas tjocklek också. En 7 meters platta räcker ju till ca 6.60 invändigt så jag skulle säga 7-8 meters bredd på plattan och ca 6 meters längd. Detta för bilarna och sen tillkommer förrådsdelen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.