Hej på er!

Har beställt en Electroluxpump och får den installerad i nästa vecka troligtvis!

Problemet är att utedelen som kommer sitta vid ytterdörren är inte så estetiskt tilltalande om man säger så...men jag har hört och läst på nätet att det finns en låda att köpa så man kan "bygga in" detta spektakel så att det ser mer ok ut i alla fall!

Nån som vet något om dessa lådor, eller rent av någon som har en sådan i sitt hem!?
 
Om du anser att det estetiska är viktigare än god verkningsgrad så ska du absolut bygga in pumpen.
 
Verkningsgrad ja, det är ju just det!

Har du en själv eller hört illa om dessa? Om det inte påverkar effektiviteten nämnvärt kan jag tycka det är en helt ok investering.. När man läser om den ska den ju vara testad och provad vilket gör att man ändå får se det som att det bör fungera, inte ljuger väl tillverkarna?:rolleyes:
 
En luftvärmepump bygger ju på att den ska ta tillvara värmen ur uteluften. För att den ska kunna göra detta på det mest effektiva sättet krävs det att pumpen har fritt tillträde till den omgivande luften. Bygger man in pumpen så skapar man restriktioner för luftvolymen runt pumpen vilket påverkar pumpens effektivitet i en negativ riktning.
Med tanke på detta så skulle jag aldrig rekommendera någon att bygga in pumpen på något vis.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.