Hej jag går i tankar på att göra ett inbyggt hyllplan där jag kan ställa böcker,skivspelare och annat i min vägg. ”Nischen” ska isåfall vara under ett mindre tak som hör till huset. (Se bild)

Vet någon vad detta kallas för inspiration, och kan det behövas någon form av förstärkning? Andra tips önskas också
 
  • Ritad skiss av ett inbyggt hyllplan under tak på rutat papper.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du vill göra hål i en stödbensvägg och sätta hyllor?
Hade nog också kallat det för nisch, klart det går, undvik delarna där stödbenen står (en vid varje takstol) kommer du in i bakom väggen?
Hur gammalt är huset?
Du vill ju hålla ågspärr intakt och isolera, så klar fördel om man kommer in och kan jobba från rätt sida. Men det är ett fruktansvärt jobb, trångt och jävligt.
 
BirgitS
@Mikael_L
Gjorde du inte en sån typ av nisch i någon tråd?
 
S Svanteman skrev:
Du vill göra hål i en stödbensvägg och sätta hyllor?
Hade nog också kallat det för nisch, klart det går, undvik delarna där stödbenen står (en vid varje takstol) kommer du in i bakom väggen?
Hur gammalt är huset?
Du vill ju hålla ågspärr intakt och isolera, så klar fördel om man kommer in och kan jobba från rätt sida. Men det är ett fruktansvärt jobb, trångt och jävligt.
Om det finns ångspärr är väl den snarare på takets sida och inte väggens väl? Det är ett radhus byggt 1984.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.