Jag skulle vilja höra om det är någon som har erfarenhet av kostnad för att bygga spa utrymme i källaren

Jag har ev möjlighet att köpa loss källaren in bostadsrätten som jag bor i. Det är ett hus från tidigt 1900, jordgolv men, alla väggarna är mot andra uppvärmda utrymmen.

Tacksam för allmänna tips, men också rimlig byggkostnad, avstyckningspris per m2
 
Hur stor yta?, vilket materialval har du tänkt? Vilken inredning ? Bubbel? dusch? bastu?
Hur ser det ut med avlopp? Tillgång till kall-och varmvatten? Golvvärme eller inte? Gör du allt själv eller lejer du?
Det är många faktorer som spelar in - du kan hamna allt mellan 50 tusen och hur mycket som helst.
 
Det är jordgolv, 30 m2, avloppet ligger 1,5 meter upp på väggen vatten finns neddraget men måste givetvis kopplas på. Jag hade nog tänkt migrubbet, bastu, bubbepool och glovvärme, men var väl mest intresserad av en kostnadsuppfattning rent från utrustningen.

Jag har tänkt att leja ut allt, det går för långsamt annars....

jcoboy skrev:
Hur stor yta?, vilket materialval har du tänkt? Vilken inredning ? Bubbel? dusch? bastu?
Hur ser det ut med avlopp? Tillgång till kall-och varmvatten? Golvvärme eller inte? Gör du allt själv eller lejer du?
Det är många faktorer som spelar in - du kan hamna allt mellan 50 tusen och hur mycket som helst.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.