Jag har tänkt dra spillvatten från tvättmaskin och varmvattenberedaren till sidoanslutningar på golvbrunnen. Golvbrunnen har jag, den har två extra ingångar för 32mm rör. Men får man bygga in 32mm rör? Det är ju inga problem att dra 50mm rör fram till brunnen och sen använda en övergång till 32 mm, så rent tekniskt är det ju inga problem. Men jag trodde att 32-40mm rör bara fick vara i dagen, alltså inte inbyggda. Konfunderad. Skärmavbild 2015-03-21 kl. 16.50.09.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


/Christopher
 
Krilleman
Lysande, Stort tack. Det kändes ju som att det skulle vara ok eftersom det satt en 32mm ingång på golvbrunnen. Men när jag läste runt om säker vatten så stod det nånstans att vita rör 32-40mm inte fick byggas in. Men nu hittar jag det inte och kommer med gott samvete att dra 32mm rör från varmvattenberedare och tvättmaskin.

/Christopher
 
kulle
captainsmirk skrev:
Lysande, Stort tack. Det kändes ju som att det skulle vara ok eftersom det satt en 32mm ingång på golvbrunnen. Men när jag läste runt om säker vatten så stod det nånstans att vita rör 32-40mm inte fick byggas in. Men nu hittar jag det inte och kommer med gott samvete att dra 32mm rör från varmvattenberedare och tvättmaskin.

/Christopher
Det är skillnad på vita rör så var noga med att de är godkända för inb.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.