Hej,

Första inlägget för mig. Möjligt att svaret finns här någonstans men jag hittar inget. Hoppas på att någon händig person kan guida mig.
Garaget ska byggas om till förråd (och boyta bortom förrådet) och den gamla uttjänta porten ska bort och öppningen byggas igen. Dörr finns redan vid sidan om.
Jag vet att det ska reglas med cc60, vindpapp, spikläkt, panel och sedan på insidan: isolering, ångspärr, mdf och gips. Jag begriper bara inte vad jag ska göra regelstommen av så att inte "syllen" kommer att ligga direkt mot ett fuktigt betonggolv? Räcker det att lägga tjärpapp mellan golv och träregel eller bör man använda en plåtregel och sedan en träregel inuti plåtregeln. Hur fäster jag en regel mot betonggolvet? Särskild skruv eller går det att bara limma. Jag vill bygga ordentligt men inte nån överkurs. Ska man spika fast ramen i ovankant och i sidorna eller går det lika bra att skruva? Tänker att det borde vara en smaksak.
Generella tips om hur jag ska gå tillväga? Något särskilt moment jag bör göra först?
Tacksam för goda råd men om någon tänker att jag kanske bör anlita en snickare så har jag i dessa tider tyvärr inte ekonomi för det :confused:.
 
Ja precis så! Tack - då är jag med på att ram inte behövs då den redan finns förutom själva botten. Ser att han lägger något under träregeln först - det kan jag fråga om på en brädgård.
Tänk att det alltid känns så enkelt o självklart när man har svaret :giggle:
 
  • Gilla
BjörnNelson
  • Laddar…
Probi Probi skrev:
Ja precis så! Tack - då är jag med på att ram inte behövs då den redan finns förutom själva botten. Ser att han lägger något under träregeln först - det kan jag fråga om på en brädgård.
Tänk att det alltid känns så enkelt o självklart när man har svaret :giggle:
Lycka till!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.