Hej!

Jag är fascinerad av de svenska trähusen och tänker att bygga ett sådant här i Tyskland (Bayern).
Så letar jag efter ett företag som kanske levererar till Bayern och skulle hemsk gärna sammla erfarenheter och kunskaper på ett besök/visning eller kanske praktikum/vikarie (är lämpligt skicklig och stark & har gott om tid) för att förstå (hoppas det i alla fall) byggprocessen och "huset".

Vem kan ge mig informationer?

Tack i alla fall! :)
 
Jag skulle tro att det blir billigare för dig att använda en svensk ritning och/eller planlösning än att få någon att leverera en hel hussats till Bayern - trä finns ju i Bayern också så det borde ju inte vara problemet. ;)
Vill du även få en svensk touch i ditt hem så finns ju IKEA både i Tyskland och Polen, troligen i Tjeckien och Österrike också för den delen. Med tanke på prisläget skulle jag tro att ni får mer för pengarna genom att handla i Polen och Tjeckien.

Vad sägs annars om att kontakta en arkitekt i Sverige och lämna önskemål om att du vill fånga den svenska charmen för att bygga nere i Bayern? Då får du dina ritningar som du vill ha dem.
 
Du har fått ett direktmeddelande!
:)
 
hej mc pye!
jag är helyt nytt här och känner inte så bra igen betydningarna...
så har jag inte fått något meddelande av dig!
vad betyder "direktmeddelande"?
:)
 
Hej "Tyska"!
Jag är lika ny och omedveten och hoppas, att det gick bra att skicka ett direktmeddelande till dig. ::)
Kolla här i forumet längst upp, lite till höger. Där skulle stå: "Hej Tyska, du har 1 meddelande"
Klicka på det!
Lycka till och hälsningar från
Mac Pye ;D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.