Hej

Jag och min sambo vill gärna bygga ett hus i funkisstil, helst i betong och inte i trä. Det vi hittat som vi är mest intresserade av heter JämeräHuset. Är det någon som har erfarenheter av detta?

Och så har jag en fråga (kanske väldigt basic men vi är i början av planeringen): Vad ingår vanligen i det kvm-pris som anges? Ingår tapeter, isolering, grund, dränering, avlopp, elinstallationer, köks- och badrumsinredning? (Jag förstår att man kan förhandla om sådant, men vad är standard?)

Och så en fråga till: var är bäst att leta efter tomt i Stockholmsområdet? är det via mäklare, eller finns det andra sätt?
 
Nix, jag har ingen erfarenhet av hustillverkaren men vill rekomendera Arkenhus som även bygger i sten! Mycket trevlig säljare i Sthlms området.
Nu är vi sugna å att bygga trähus men vi har givetvis kollat även andra alternativ.

På din andra fråga så har iallafall allt ingått i det ungefärliga kvm pris vi fått. Unngefärligt för att man inte vet förrän man kalkylerat på just det huset man vill bygga beroende på hustillverkare. Just Arkenhus är lite dyrare 15-17000 per kvm mot 11-13000 hos hustillverkaren som vi just nu kikarpå hus med. (Sävsjöträhus)

Om du inte vet vilket hus eller med vilken tillverkare jan du ju leta själv annars har hustillverkare tomter men då är man ofta bunden till dem(dock inte alltid - det går att förhandla*S*)
Bäst är nog dock att hålla utkik överallt!
Var i Sthlm vill du helst bygga?
 
Vi vill helst bygga söder om stan, eller i Nacka -området, men vi är egentligen inte bundna till något. Jobbar båda på Söder dock.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.