Undrar om jag ska sätta playwood och gipps och sedan bygga halvvägg för fixturen?
Hur hade ni gjort ?
 
  • Renovering pågår; trävägg, isolering, rörledningar, stege, byggnadsutrustning i ett oavslutat interiörutrymme.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Modernt badrum, grå kakel, svart inredning, duschkabin, toalett, handfat, spegel, minimalistisk design.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ritning av badrum med mått; inkluderar dusch, toalett, handfat och förvaring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Personligen föredrar jag hel vägg men halv vägg funkar ju också om det passar in att ha en hyllkant hela vägen.
 
T TheGame skrev:
Personligen föredrar jag hel vägg men halv vägg funkar ju också om det passar in att ha en hyllkant hela vägen.
Japp, vi ska ha halvägg ilf och funderar på att bygga den fram till fixturen eller bygga halväggen efter jag har gjort tätskikt etc
 
BirgitS
Normalt sätter man tätskiktet bakom fixturen så att ett läckage från cisternen hamnar innanför tätskiktet. Det innebär att man inte ska använda fuktkänsliga material när man bygger lådan, dvs. inte plywood eller gips utan t.ex. Lux-skivor.

Så vitt jag minns från branschreglerna får man inte ha fönster i plats för dusch.
 
  • Gilla
Habib Abasi
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.