Hej,
Är i planeringstadiet för att bygga en garderderobsvägg med hjälp av Ikeas skjutdörr Hasvik och medföljande skenor. Det är priset som är den drivande faktorn - om man nu jämför med t ex Elfa.

Hasviks skenor är 2 meter långa och min vägg är 3,6 meter.
Det innebär att jag behöver kapa skenorna i ena änden och att dörrarna är omlott/överlappande någon dm när väggen är stängd.
Någon som gjort detta och kan berätta hur övergången mellan de två skenorna blev?

Jag har kikat lite på produktbeskrivningen och det ser ut som att skenorna har ett stopp i ändarna på båda yttre kanterna. Om dessa stopp kapas bort så innebär det att dörrarna kommer kunna dras hela vägen mellan väggarna.. Kommer man bli tokig på att dörrarna kan dras hela vägen och bör man ha kvar stoppen i mitten? Hur är det på Elfa-garderoberna?

Steg 2 är att tapetsera dörrarna och jag håller på att fundera kring om man kan ha någon form av draghandtag som inte tar i andra dörrarna.

Har läst lite trådar här i forumet, men sett få bilder av hur det ser ut när det är klart. Visa gärna lite bilder :)
 
  • Illustration av monteringsinstruktioner för Ikea skjutdörrar och skenor på en garderob.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.