Är det någon som har koll på pris skillnad i köpa modul garage i block ca 8x8m.
Jämfört med att ta snickare för att resa stomme och tätt med panel och råspont med papp.

När man tar snickare vill jag väva in rotavdrag 75.000 på varje år också alltså 150.000.

Och det ska alltså bara vara en tät byggnad i stort sett samma utförande.
 
R
Men rot gäller väl inte i ditt fall då det är nybyggnation eller?
 
R Rejäl skrev:
Men rot gäller väl inte i ditt fall då det är nybyggnation eller?
Garaget byggs ihop med huset och då gäller rot 👍
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
Om du köper material själv så tror jag du kan slå en garageleverantör i pris. Men om hantverkare ska köpa in så kommer de nog inte leta lägsta pris på samma sätt och dessutom ha sin marginal på material, så då blir det nog dyrare.
 
Hemingway Hemingway skrev:
Om du köper material själv så tror jag du kan slå en garageleverantör i pris. Men om hantverkare ska köpa in så kommer de nog inte leta lägsta pris på samma sätt och dessutom ha sin marginal på material, så då blir det nog dyrare.
Alltså du menar köper material själv och tar hantverkare på timjobb?
Du tror inte hantverkare har bättre priser ändå?
 
Jag har varit med om både och. Alla hantverkare har ju ofta bra rabatter. Som privatperson kan man komma ner i snarlika rabatter om man tar in offerter. Åtminstone på virke och byggvaror. Svårare på el och vvs.
Jag har haft elektriker under helentreprenad som tagit samma konsumentpris som jag kan köpa det för själv, och då vet jag att de har bra rabatter, men man har ju inte så mycket val.
Har även betalat virke och byggmaterial där det var betydligt billigare än vad jag hade kunnat köpa det för själv (oförhandlat).

Så, det finns nog ingen tumregel, men det behöver inte bli dyrare att ta det via hantverkare.

En fördel med att hantverkarna får handla själv är ju att de då kan bestämma var samt längder, märken etc som de är vana att jobba med. De kanske har avtalat utkörning etc som gör allt smidigare och i slutändan billigare då man slipper ställtid osv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.