Vi vill bygga nytt (funkis ca 150kvm)! Är det någon som har lite koll på priser på funkis under 1,6 milj. Nyckelfärdigt! Inkl. grund.
Mvh tess & bobby
 
Hej!

Vi har letat runt efter hus i funkisstil och kan nog säga att hitta någon som kan bygga 150 kvm för 1,6 milj NF är näst intill omöjligt. Vi har inte lyckats utan hamnar på priser som ligger på ca 12 500 - 16 000 kr/Kvm, beroende på standard och tillval. Vill man ha puts på fasaden så verkar det som man får räkna med ett tillägg på ca 1000 kr/kvm fasad yta som skall putsas.

Men dyker det upp ett svar som säger att det är möjligt så blir vi bara glada.
 
Hej!

Har ni kollat på Lejonhus, tex typ 12A? Funkis, ca 150kvm och ett pris på dryga 1,6. Sen har jag ingen aning om standard och vad som ev. INTE ingår i det angivna priset. (Vet någon annan får ni gärna hojta till...). Värt att kolla upp kanske? ::)

Lycka till!

 
Vi har kollat med dom flesta hustillverkare men det är få med prisuppgifter!
Lejonhus verkar ok, men ingår det grunden?
Lb också ett alternativ, dock lite mindre hus då...
Vi är tacksamma för all hjälp vi kan få.
 
Jag kanske är fyrkantig nu men jag har sett massor av gånger en massa inlägg där husletare säger att de inte får några priser, jag fattar ingenting? När vi höll på var det inte många tillverkare som inte var beredda att lämna offert. Har de inte tid längre eller har jag missat nåt? Det enda krånglet var väl att en del tog väääldigt lång tid på sig att räkna på våra önskemål
 
Pedda_P skrev:
Jag kanske är fyrkantig nu men jag har sett massor av gånger en massa inlägg där husletare säger att de inte får några priser, jag fattar ingenting? När vi höll på var det inte många tillverkare som inte var beredda att lämna offert. Har de inte tid längre eller har jag missat nåt? Det enda krånglet var väl att en del tog väääldigt lång tid på sig att räkna på våra önskemål

ok, lååång tid kanske va ett bättre ord! Vi är väl lite för ivriga i vårt sökande...
Väntar och ser! :-?
Men all hjälp vi kan få är bra.
Längtar bort från vår snart trånga lägenhet...

//tess o bobby//
 
Hej,

Jag har byggt ett souteräng funkishus på 182 kvm och jag valde många lite exklusivare inredningsdetaljer. Jag tittade i många huskataloger och tog inspiration från dem och gick sen till olika entrepenörer med min hemgjorda ritning. Jag fick olika prisförslag från alla men fastnade till slut för Sköna Hus i Mjöbäck AB. Jag har ännu inte fått anledning att ångra det beslutet då de har varit otroligt pragmatiska vid varje litet problem som uppstått. Vid prisjämförelse tyckte jag att jag fick lite mer av Sköna Hus jämfört med flera andra. När jag dessutom jämför med hur min entrepenad flöt på i förhållande till de fyra grannhusen som byggdes samtidigt så är jag riktigt nöjd med mitt val, bra projektledare och kanonhantverkare som var att lita på
 
HEj!
Till lejonhus 12A ingår allt utom markarbeten, ett garage på ca 28kvm ingår också,pris blir då 1645000kr. De vi valde till var centraldammsugare, osb skivor på alla väggar, fler lådor under bänkskivan i köket med mjukstängare i stället för luckor,.....så vi får lägga till lite pengar. Men standardsaker som ingår är tex. kakel klinker i badrummen. gjuten platta med golvvärme,ett bubbelbad,bastu,kamin, rostfria vitvaror elektrolux,trägolv med möjlighet att välja mellan några olika,frånluftsvärme pump ivt490, du får välja färge på alla väggar samt en fondvägg i varje rum om man vill.....kommer inte på mer just nu...

mvh
 
tias50 skrev:
HEj!
Till lejonhus 12A ingår allt utom markarbeten,  ett garage på ca 28kvm ingår också,pris blir då 1645000kr.  De vi valde till var centraldammsugare, osb skivor på alla väggar, fler lådor under bänkskivan i köket med mjukstängare i stället för luckor,.....så vi får lägga till lite pengar. Men standardsaker som ingår är tex. kakel klinker i badrummen. gjuten platta med golvvärme,ett bubbelbad,bastu,kamin, rostfria vitvaror elektrolux,trägolv med möjlighet att välja mellan några olika,frånluftsvärme pump ivt490, du får välja färge på alla väggar samt en fondvägg i varje rum  om man vill.....kommer inte på mer just nu...

mvh

Det verkar ju nästan för bra för att vara sant! är lejonhus nya på marknaden och vill etablera sig eller är det inget att lita på? Husmodell 10A verkar ju vara nått får oss.. med tomt på 500.000 blir det ju ett riktigt billigt hus!
 
tias50 skrev:
HEj!
Till lejonhus 12A ingår allt utom markarbeten,  ett garage på ca 28kvm ingår också,pris blir då 1645000kr.  De vi valde till var centraldammsugare, osb skivor på alla väggar, fler lådor under bänkskivan i köket med mjukstängare i stället för luckor,.....så vi får lägga till lite pengar. Men standardsaker som ingår är tex. kakel klinker i badrummen. gjuten platta med golvvärme,ett bubbelbad,bastu,kamin, rostfria vitvaror elektrolux,trägolv med möjlighet att välja mellan några olika,frånluftsvärme pump ivt490, du får välja färge på alla väggar samt en fondvägg i varje rum  om man vill.....kommer inte på mer just nu...

mvh
Det låter jättebra, vi har en kompis som kan fixa markarb.! Får man fråga hur mycket ni landade på med alla tillval?
mvh tessobobby

 
casado skrev:
Hej,

Jag har byggt ett souteräng funkishus på 182 kvm och jag valde många lite exklusivare inredningsdetaljer. Jag tittade i många huskataloger och tog inspiration från dem och gick sen till olika entrepenörer med min hemgjorda ritning. Jag fick olika prisförslag från alla men fastnade till slut för Sköna Hus i Mjöbäck AB. Jag har ännu inte fått anledning att ångra det beslutet då de har varit otroligt pragmatiska vid varje litet problem som uppstått. Vid prisjämförelse tyckte jag att jag fick lite mer av Sköna Hus jämfört med flera andra. När jag dessutom jämför med hur min entrepenad flöt på i förhållande till de fyra grannhusen som byggdes samtidigt så är jag riktigt nöjd med mitt val, bra projektledare och kanonhantverkare som var att lita på
Låter bra att du är nöjd! Vad blev den totala kostnaden? Totalentrepenad?
mvh tessobobby
 
hej!

Vi kommer ungefär att landa på ca 1700000 .inkl tillvalen
Sen till kommer ju tomt 300000
VA-service 104000
elanslutning 18000
fiberkabel gästabudsstaden 7500
markarbeten 150000-200000, pågår just nu!!
Kommunens kostnader, bygglov,utstakning,byggsamråd. mm.

MVH


 
tias50; Ang, lejonhus. Är dem nya på marknaden? Finns det ngt hus uppbyggt någonstans? Är det trähus, och går de isf att få putsat?
Många frågor, hoppas du kan svara, då vi nästan hade bestämt oss för ett annat husföretag..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.