Hej!

Tänkte bygga en garderob, fast installation, alltså regla i bl.a parketten som ligger flytande på golvet. Är det vettigt att göra på detta sätt? Eller bör jag med cirkelsåg först såga ut den parkett där skåpet skall stå för att sen regla direkt i tretonggolvet?
 
Milkshaken
varför inte fästa garderoben i väggen för? och göra en lös sockel.. Går ju att använda skruvtassar som finns till bla köksinredning, sen sätter du bara på medföljande klammer och skaffar en sparksockel som du fäster i klamrena.
 
Hmm, ja kanske det. Jag är den som vill att saker o ting verkligen skall sitta ordentligt utan lösa delar, men det var en bra idé! Jag tänkte mer på om parketten, att dne inte blir "flytande" på samma sätt om jag drar igenom några skruvar. Samt finns det andra nackdelar om jag har kvar golvet under?

Fördelen med att väggfästa skåpet är att jag slipper förstöra golvet om man nu skulle vilka riva skåpet igen. Tyvärr har jag usla väggar, betong som smular sig om kex, gammal hus. Men jag ska försöka skissa på om det räcker med att regla i väggar o tak, jag tror det! TACK FÖR TIPS!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.