Tänkte bygga ett trädäck direkt på vår ganska fula plattyta. Vi vill att trädäcket ska bli väldigt lågt så att det liksom smälter in i gräsmattan. Så tanken är att göra ramen av 45x70 eller 45x45 om det är möjligt. Finns det isf balkskor som passar till 45x70, och räcker det att lägga de tvärgående reglarna på cc60?
 
Du kan väl använda enbart trall då, jag antar att med plattyta är en yta med sten?
Lägga trall under, och skruva trall tvärs dem du la under....

Finns ju typ färdiga "rutor" att köpa på diverse byggvaruhus osv...
 
visst kunde jag göra det. Nu tänkte jag utöka ytan lite genom att lägga ut plattor utanför ytan också så jag får ett större trädäck än vad stenytan är. Då tänkte jag endast lägga plattor i hörnen och på några ställen under reglarna. Det jag undrar mest över är om det finns balkskor som passar till 45x70 så inte skon sticker upp över regeln iom att jag bygger direkt mot plattorna om ni förstår vad jag menar, balkskon får ju alltså inte va högre än 7cm.
 
Eller så struntar jag i balkskor helt enkel och bara skruvar....
 
Ok, ja, allting går, som du säkert vet så bär inte 45x70 så mkt, det blir väl lite svikt, så det blir ju fler plattor då som sagt, för att motverka svikten...
 
Gjorde färdigt däcket igår och får säga att det blev väldigt stabilt och bra, iaf i mina mått mätt... :)

Så här reglade jag upp på plattorna....
 
  • IMGP3628.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Härligt, lite trallskruvning kvar då bara :)
 
JOW skrev:
Härligt, lite trallskruvning kvar då bara :)
Nä det är faktiskt klart... Här ska sista trallremsan skruvas dit:) Får säga att det var drygare än jag trodde att lägga trall...
 
  • IMGP3638.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.