Hej!
Jag ska bygga ett nytt entretak och undrar över ritning. Har tänkt mig ett snetak ett liknande farstukvist tak, tänkt kanske lägga takpannor oxå så vad för grovlek på virket för klara vikt från pannor å snö på vintern. Tackar för snabbt svar. Tack på förhand//Emil
 
  • Gilla
Knoddie
  • Laddar…
Eftersom inget svar på min fråga så blir bygget annat. Väljer göra ett skärmtak istället. Är det ngn som vet ngn ritning som är på ett skärmtak men med stolpar i framändan som ändå ska vara där till räcket och då väljer ha dom hela vägen för extra stöd vi snöras från hustaket.
//Emil
 
Välkommen till forumet.

Du måste bistå med mer information för att folk ska kunna ge dig ett relevant svar.

Storlek?
Taklutning?

En bild på hur entren ser ut nu underlättar.

Vad du har frågat nu är ungefär som att fråga: "Hur långt är mitt snöre?"
 
Förlåt för inte gett bra info tänkte inte så långt. Entre trapp plattformen är ca130 ut från dörren å ca 150 bred lutning vet jag ju inte hur mycket som behövs men det finns utrymme ovanför hade tänkt längst ut behövs det nog vara 10cm ovanför dörr höjden. Kan inte ge bild för det funkar inte lägga in via mobilen där bild finns
 
Vet inte riktigt vad du tänkt för typ av svar. Hoppas du att någon ska ha en ritning liggande, som kommer att passa precis till ditt hus? Eller söker du någon som kan göra en ritning åt dig?

Om du vill ha en ritning i största allmänhet så är ju http://www.byggbeskrivningar.se/ en bra början.
 
Det var ritning i störst allmänhet. Eller om ngn gjort liknande och kunde säga hur dom gjort.
 
Lägg gärna ut en bild på hur det ser ut där taket skall sitta, lättare att ev. kunna föreslå något då..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.