Jag har ett dubbelgarge 9x6 meter med bärande ibalk i mitten.Jag vill bygga en lägenhet ovan garaget 1kök,1sovrum,vardagsrum,toa,dusch,2 takfönster,1fönster + entredörr på ena gaveln samt trappa upp från markplan,2fönster den andra gaveln, samt combinerat plåt/solsell tak 30 grader lutning.isolering nu tak är 20 cm.
Vad kan kostnaden bli ingående el är i garaget,avlopp är 2 meter från garaget ?
Mvh Spanjoren.
 
BirgitS
Välkommen till forumet!

Tyvärr går det inte att svara på din fråga eftersom ingen vet om det nuvarande garaget ens klarar av vikten av en lägenhet.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Välkommen till forumet!

Tyvärr går det inte att svara på din fråga eftersom ingen vet om det nuvarande garaget ens klarar av vikten av en lägenhet.
Hej kanske inte uttryck mig helt,flera i området har byggt på övervåning med det är 10-15 år sedan och det är nya ägare.Garaget är murat i leka och klätt med panel,den ibalk som är monterad är 300mm x 170 mm 10 mm tjocklek, står på 2 stående plelare i ändarna fastskruvad i balk o golv spännvidd 6 meter.
Mvh Spanjoren.
 
BirgitS
Kan ju säga som så att om du tar dit en byggfirma för att be om en offert kommer de att titta och diskutera med dig i minst en halvtimme för att få tillräckligt med information för att ge en offert. Det finns inte någon möjlighet att du kan lämna all den informationen här i forumet. De som kan svara dig här i forumet är ju inte heller byggfirmor utan det är ju vanliga husägare etc. och det är nog inte så där väldigt många här som har gjort något liknande de senaste åren.

Du måste nog ta hem några byggfirmor för att få offerter med ungefärliga belopp.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Kan ju säga som så att om du tar dit en byggfirma för att be om en offert kommer de att titta och diskutera med dig i minst en halvtimme för att få tillräckligt med information för att ge en offert. Det finns inte någon möjlighet att du kan lämna all den informationen här i forumet. De som kan svara dig här i forumet är ju inte heller byggfirmor utan det är ju vanliga husägare etc. och det är nog inte så där väldigt många här som har gjort något liknande de senaste åren.

Du måste nog ta hem några byggfirmor för att få offerter med ungefärliga belopp.
Hej ok jag får ta hem några byggfirmor så jag får några offerter,tack så länge.
MvhSpanjoren.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.