Hej alla!

Jag håller på att renovera mitt kök, och har tänkt ha några hyllor på väggen med infällda spots istället för överskåp.

Min tanke var att införskaffa hyllan Lack från Ikea som har infällda konsoller och dessutom är ihålig, så att man kan fälla in 12v LED.

Men, nu så har de inte de måtten på sina hyllor som jag hade behövt, så nu måste jag troligtvis bygga en variant själv.

Men, amatör som jag är, så tar det mig en evighet att klura ut hur man ska göra för att få bästa resultat, så jag vänder mig till er som är mer kunniga.

Min tanke är att ha två träskivor, regel mellan för att få lite luft, sen limma ihop allt och installera spotsen.
Min tanke är att använda ett par gamla fästen från Ikeas Lack-hyllor och på så vis gömma undan konsollerna, men hur gör jag dessa spår på bästa sätt?

Min första tanke var att jag borrar hål i reglarna som är utplacerade på rätt avstånd, så jag kan skjuta in fästet där, men då insåg jag att det är svårt som bara den att få hålet exakt mitt i regeln.

Hur skulle DU göra?
 
Vi har gjort liknande hyllor, men hoppat färdiga beslag helt. Vi skruvade fast reglar på väggen och "trädde" sedan på hyllan, låste med skruvar. Satt som berget...(Viktigt att hitta bra fästpunkter för regeln, sitter den på trekvart så blir det naturligtvis lika illa för hyllan,,,)
 
Lite jobbigt om man byter dator ofta... Fast då får man ju anledning att hitta nya ställen där man kan gömma en dator.
 
Fästena på Ikeas Lack är av riktigt dålig kvalitet, och hela konstruktionen är dålig, så det verkar nog smartare att gå på nåt i stil med vad bigsnucke förordar om du inte vill svetsa ihop ett snyggt fackverk och trä på ett trähölje.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.