Hej,
hittar inget snyggt runt bord i med150 cm diameter och funderar på att bygga eget.
Det verkar ju inte vara det enklaste men jag funderar på om man kanske skulle kunna använda sig av klickgolv? Men då är frågan hur man kan få det att sitta i hop och vad man kan ha för något runt bordet så att man inte ser kanten av golvlisten. Och vilka verktyg kan man behöva?
Har hittat ett stativ i mått 80*80(*74), frågan är också om det kan bära upp en 150 cm skiva...

Om någon har något bra tips kring detta eller andra förslag på lösningar så tages detta tacksamt emot då jag är ganska novis på byggområdet :)
 
Limfog av ek och såga ut en cirkel, sen slipar du bara kanten.
 
Hej. Min man byggde ett runt bord i acasia. Limmade ihop köksskivor och sågade sedan ut. Alla frågar var vi köpt bordet. Hade det i vår vinterträdgård innan. Köpte bänkskivor på k-rauta och oljade sedan in med möbelolja. Bänkskivor finns ju i all sorts trä.
 
Ja det är nog bättre att du köper någon form av skivmaterial än att jobba med ett golv. Borde finnas en del som byggt bord här på forumet som du kan hämta inspiration från.
 
Vilken rolig idé :)
Själv har jg sparat lite v den gamla parketten som vi brutit upp - funderar på att göra sängbord v den men då blir det ju fyrkntiga
 
för att få det snygg och inte se billigt ut är mitt råd att göra i massiva brädor och inte limfogsskivor.... ask är riktigt snyggt, douglasgran eller ek. kexa och limma ihop och sätt ett par vinkelstål under så det inte slår sig. blir grymt snyggt och bra. bild-2-1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det är verkligen en smaksak om man tycker det ser billigt ut med stavlimmat eller inte. Det verkar som om vi som "kan" trä tycker att bredare plank ser bättre ut än små stavar.

Pär
 
  • Gilla
Hell83Kat och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.