Gör man det innan man sätter våtspärr då eller?
 
Luxskivorna är helt fuktokänsliga. Det smidigaste och bästa i mitt tycke är att bygga badrummet helt klart med tätskikt och keramik, och sedan montera och kakla Luxskivorna sist. De behöver inte fuktspärras.

Kör man med reglar och skivor gör man naturligtvis detta före tätskiktet.
 
Är de dyrt?
 
En skiva som är 50x600x2500 mm kostar runt 700-800 kronor. Lite lim för någon hundring på det.
 
Om man bygger en dush med sådana skivor vad behöver man för dimension för att det ska bli stabilt?
 
50 mm om skivan fästs på tre sidor. Bygger man en duschvägg som inte fästs i tak behövs i alla fall 80 mm.
 
Hur fäster man luxskivan i vägg/golv?
 
Polyuretanlim.
 
Låter trevligt! Ska kolla upp priser och höra mig lite mer för. Misstror inte forumet men vill gärna hör från en part till :)
 
Hur löser man infästningen av duschväggen om man använder sig av lux-skivor eller liknande?
 
Jag har byggt en del med skivorna, men aldrig fäst en duschdörr i dem. Däremot vet jag att det går, har fått det förklarat för mig av en tekniker på KGC för ganska länge sedan. Har för mig att man limmade dit någon sorts beslag (plastskiva eller liknande) i Luxskivan där man skulle skruva sedan. Kommer inte ihåg den exakta lösningen, men ring KGC så får du veta precis hur man gör.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.